Rustdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Rustdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

05 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Het heeft even geduurd omdat we geen internetverbinding konden vinden. We zijn nu illegaal bezig, want in het weekend is alles dicht, ook het internetcafé. We zijn in Ille sur Tet, zo’n 60 km voor de Spaanse grens. We hebben al 2040 km en hebben vandaag een rustdag. Slenteren in het stadje, de was gedaan etc. Vanaf Goudet (laatste bericht) hadden we een klim van 27 km, daarna 20 km vlak en daarna een fantastische afdaling naar Les Vans, een afdaling van 40 km, dus niet zo steil en wel heel smal, dus weinig auto’s. Verder hebben we een zgn. vlakke route gehad, we hebben nog nooit zoveel kleine, steile beklimminkjes gehad op 1 dag. (vergelijk het met 40 x het kopje van Bloemendaal). Gisteren kwamen we in de Pyreneen en dat hebben we gemerkt, het waaide verschrikkelijk. Zeker windkracht 7 of 8. In de bergen komt dan de wind van alle kanten. Heel eng soms, b.v. een afdaling met rechts de afgrond en de wind van links met af en toe een rukwind van rechts. Het zag er naar uit dat het zou gaan regen, de hele dag zon en in de verte grote zwarte wolken, die steeds dichterbij kwamen. Gelukkig is het bij een paar spatjes gebleven. We hebben een aantal keren gehad dat de camping al gesloten was, einde seizoen. Woensdag hebben we de Middellandse Zee bereikt in Vias-Plage. We zijn op strand geweest en gauw weer weg daar, we vonden er niets aan. We zijn naar een plaatsje gegaan ongeveer 10 km van het strand af, Villeneuve les Bezieres. Teun had bij het schoonmaken van mijn fiets een los balhoofdlager ontdekt.. Heb ik even een waterpomptang geregeld, gelukkig kon Teun het toen maken. Morgen zijn we genoeg uitgerust om de Pyreneen over te steken en Spanje in te gaan. Spannend!!

• 06 September 2009 - 14:02

Ria B:

Je bent nu 'n maand onderweg en ik werd erg nieuwsgierig waar je zat. Gelukkig heb ik gevonden wat ik zocht en het gaat goed. Na zo'n aanloop fiets je zo de Pyreneen over. Conditie zul je zeker voldoende hebben. Ik hoop dat het goed gaat met Teun z'n knie. Groetjes Ria & Louis

• 07 September 2009 - 09:52

Els:

Hoi gerda en teun,

Jullie zijn flink gevorderd zeg! Wens jullie veel Succes met oversteken van de Pyrineeen, lijkt me inderdaad een spannend avontuur.
    Alvast Adios en tot een volgende keer.

groetjes,

els

• 08 September 2009 - 11:51

Martha:

Wat een belevnissen allemaal.
    heir gaan de trainingen gewoon door zaterdag gaan we 100 km fietsen
    morgen hopelijk met Ben en Addy weer een leuk rondje om . groetjes