Nog steeds bergen - Reisverslag uit Granada, Spanje van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Nog steeds bergen - Reisverslag uit Granada, Spanje van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Nog steeds bergen

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

23 September 2009 | Spanje, Granada

Het is een tijdje geleden dat wij een berichtje hebben gestuurd, maar ja niet overal is wifi. Wij zijn nu in Granada met Wifi. We hebben verleden week dinsdag een rustdag in Cuenca gehouden. En daarna werd het slecht weer. Gelukkig hebben we toen steeds in een hotel geslapen. Het heeft ’s nachts steeds vreselijk geregend en overdag zag het er steeds dreigend uit, maar geen bui, nou ja, op een na, maar toen zaten we net aan de lunch in een dorp. We hebben wel weer hele leuke dingen meegemaakt, we hebben een casa rural gehuurd, een soort zomerhuis. Met ontbijt. Gisteren was een hele zware dag, we hadden een alternatieve route gekozen, die ging over een onverhard pad maar dan wel lekker stijgend. Ik ben een keer gevallen, niet erg, ik heb alleen een blauwe plek. En mijn fiets viel op mij dus die had gelukkig ook niets. Waar we wilden overnachten was het hotel vol. Een dorp verder hebben we overnacht in een schitterende grotwoning. In Fonelas (zoek maar op Internet). Het is een hele mooie route die we rijden, maar het is constant berg op berg af. Teun klaagt over chronische vermoeidheid. In ons routeboekje heeft de schrijver het steeds over mooie gelijkmatige klimmen, met prachtige uitzichten en dat is ook wel zo, maar na inmiddels talloze klimmetjes heb je minder oog voor de mooie vergezichten. En we hebben natuurlijk veel te veel bepakking, maar ja je wil toch op een lekker stoeltje zitten, en een boekje lezen etc. Maar het schiet lekker op en we hebben inmiddels de 3500 km bereikt. We hebben besloten om een uitstapje naar Marokko te maken. Verder willen wij An en Ed en natuurlijk Stefan en Sandra heel hartelijk feliciteren. Wat een verrassing!!!!! En willen wij Heidi feliciteren met haar verjaardag. We hebben net gelezen dat Yoeri de D-tot-D loop gelopen heeft in 1:21, goeie tijd we hebben begrepen dat je wat blessures had. Dan is het helemaal een goeie tijd. We worden vaak aangesproken door mensen die vragen waar we vandaan komen en of we dat helemaal gefietst hebben etc. Heel leuk. Wij hebben het nog steeds naar ons zin en Donny: wij zijn over precies 3 weken weer thuis, dus je moet nog even wachten voor de draaibank. Stuur vooral reacties, want het is erg leuk om hier wat van thuis te horen. Lieve groetjes. Teun en Gerda ook.

• 24 September 2009 - 00:10

Sandra:

Heee dat schiet lekker op allemaal, doe je wel voorzichtig!

Groetjes uit Hanoi

• 24 September 2009 - 10:36

Willemien:

Hallo Teun en Gerda,
    Goh dat jullie al weer over 3 weken thuis zijn! De tijd vliegt, alleen jammer dat jullie niet over de bergen heen "vliegen", dat het klimmen wel eens tegen valt. Nou ik neem m'n petje voor jullie af, ik doe het voorlopig niet na (en ik ben nog wel een beetje jonger). Soms ga ik op Flickr.com (fotosite)kijken in wat voor plaats jullie zijn geweest. Zo heel anders dan in Nederland.
    Geniet nog van de tocht en ik hoop dat de chronische vermoeidheid van Teun gauw over is.
    Hartelijke groeten van Ed en Willemien

En wat leuk dat jullie ook nog naar Marokko toe gaan!

• 24 September 2009 - 15:17

J+r:

Hoi Ger+Teun,Allereerst heel leuk om jullie reis op deze manier te volgen.Zorg wel voor de nodige ontspanning tussendoor,misschien gaat de vermoeidheid wat over.Teun,in de brief van het ziekenhuis staat,dat je afspraak verzet is naar de 16e oktober 2009.Dus het is vervroegd!Ger,voor jou is een herinnering binnengekomen van de tandarts om een afspraak te maken.Voor de rest genieten. lfs j+r

• 25 September 2009 - 07:27

Geja:

Wat een belevenis is jullie reis leuk om te lezen maar kijk je uit met vallen en misschien wat rust zou ook wat helpen bij vermoeidheid.Wel jammer dat jullie slecht weer hebben. Wij gaan morgen een week naar Turkije, had nog teveel vakantiedagen over dus gaan we nog maar even weg. Hebben van de week Yoeri verhuisd is nu officieel amsterdammer , hebben jullie stoeltjes meegenomen hij is er blij mee. Ik vind het niet leuk , maar dat zal nog wel wennen of niet.
    Dikke kus Geja.
    En denk aan jezelf

• 25 September 2009 - 07:29

Geja:

Ik vind de stoeltjes wel leuk ,maar niet dat hij weg is, maar dat snapte je wel denk ik, maar voor de zekerheid.
    Zij jullie wel goed aangekomen? Fam. grapje

• 25 September 2009 - 17:11

Rina En Hans:

Hoi lieve bikkels

Op de fiets naar Marokko als ik het vertel kijken ze me aan met een blik van sporen die twee wel Gaan jullie van die gewone dingen niet missen ?Zoals ;Aardappels met groenten en een stukje vlees ,een bosje bloemen in een vaas zetten ,kijken of het gras gemaaid moet worden ,op de bank een boekje lezen,een beetje t.v. kijken met een glaasje erbij,de koetjes in de wei,Ik geef toe je kunt er van buiten maar toch Dikke kussen Rina en Hans