Veel casino's en Joshua trees - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Veel casino's en Joshua trees - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Veel casino's en Joshua trees

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

07 Mei 2011 | Verenigde Staten, Prescott

Good afternoon,

Onze week om uit te rusten is voorbij. Wij hebben heel veel gezien, we zijn op plaatsen geweest waar we met de fiets nooit naartoe zouden gaan. Vanaf Prescott naar Williams (zie ons vorige verslag). De volgende dag over Route 66 gereden. In Seligman een koffiestop. We hadden de hele tijd nog geen touringcar gezien en hier: busladingen vol met Japanners, Duitsers, Denen, Fransen etc. Het is dus net Volendam. Overnacht in Laughlin, aangeraden door iemand die het een heel leuk stadje vond.
Blijkt dus een soort Las Vegas te zijn. Heel veel casino's etc. In een soort Raderboot-hotel overnacht. Op weg naar Las Vegas hebben we de Hooverdam bezocht. Erg indrukwekkend. In Las Vegas 2 nachten in een hotel. Niet op de Strip (de straat waar het allemaal gebeurd) maar in een casino-hotel in een zijstraat. Erg leuk om alle kitch hier te zien, de casino's, de lichten, de " Eiffeltoren", New York (nagebouwd), de Hummers (van 13 meters lang) de fonteinen, de vulkaaruitbarsting, de shows. Na 2 dagen hadden we wel genoeg gezien. Ik ben eerst nog even in Las Vegas naar de kapper geweest en daarna zijn we op weg gegaan naar Joshua tree Park. Een Nationaal Park bij Los Angeles, waar we 2 nachten hebben gekampeerd. Een wandeling gemaakt van 14 km naar een goudmijn: Lost Horse Mine. De mijn werd ontdekt door een Nederlander die op zoek was naar zijn paard, vandaar de naam: Lost Horse Mine. Tot onze verbazing zagen we op de camping een ..... Hanomag bus. Daara moesten wij natuurlijk meer van weten. Michael Kroese (http://vakantie.mikkel.blogspot.com) is de eigenaar. Hij reist al 3 maanden, met zijn hond, door Amerika. Hij heeft de bus laten verschepen en hij is ook lid van " het Busjesgebeuren". Leuk om hem te ontmoeten. Vandaag rijden we weer terug naar Prescott en morgen leveren we de auto weer in en gaan dan op weg, weer naar Williams.
Het verschil met de auto is: je maakt niet zoveel leuke dingen mee en je kan (natuurlijk) veel meer kilometers maken.

We zagen wel een leuk verkeersbord:
State prison ahead.
en daaronder:
Do not pick up Hitchhikers.

Volgende keer weer een fietsverslag.
Groetjes Gerda en Teun ook.

• 08 Mei 2011 - 03:57

Janny En Ronald:

Hoi lieverds, goh ook toevallig, dat je zo'n Hanomag tegenkomt en dat ie ook lid is van het clubje. Grappig! Die Hooverdam is aan de foto's te zien heel indrukwekkend.
    Verder realiseer ik me nu pas, dat jullie in Las Vegas waren. Had ik dat vooraf geweten,dan had ik jullie wat geld meegegeven om voor mij een gokje te wagen. Jammer! Gisteren prachtig weer, de temperatuur was zeer behaaglijk,dus weer heerlijk een fietstocht gemaakt. Met geja en frans gaat het ook goed. Ze sms-en ons, dat ze het heerlijk hebben,alleen erg warm. Voor hen zit het er haast op. A.s. maandag komen ze al weer terug. We gaan ze ophalen. Afgelopen vrijdag hebben we met Yoer gegeten of te wel ik heb voor hem gekookt. Was gezellig. Voor nu veel lfs en nu weer aan het echte werk! J+R

• 08 Mei 2011 - 14:53

Henk En Marjan:

We zijn natuurlijk verschrikkelijk nieuwsgierig: wat hebben jullie met een Hanomagbus????
    groetjes Henk en Marjan

• 09 Mei 2011 - 13:39

Hans En Rina:

Wat een indrukwekkende foto,s bij jullie verslag ,zijn jullie eigenlijk weer goed uitgerust dat zal wel na een weekje met de auto eropuit.
    Wat ik niet heb gelezen is hoeveel geld er is gewonnen Ik hoop niet teveel anders blijven jullie nog een halfjaar weg en zo lang wil ik jullie niet missen,Fiets maar weer lekker
    en vooral genieten
    Hans en Rina

• 11 Mei 2011 - 19:39

Geja:

We zijn er weer terug van weggeweest.
    En vanavond weer lekker jullie reisverslagen gelezen, tís een prachtig verhaal, wat maken jullie veel mee.
    En Ger maar alles noteren, Je zal een half jaar bezig zijn met alles te verwerken.
    Wel lekker voor jullie een weekje vakantie tussendoor. geniet van de alles.
    Groeten uit een zonnig HHW.

• 13 Mei 2011 - 14:18

Rene: