Sneeuw in de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Sneeuw in de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Sneeuw in de Grand Canyon

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

14 Mei 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Hi folks,

Totaal gefietst: 6450 km.
Teun: 1 lekke band,
Gerda: 4 lekke banden, schroefje bagagedrager verloren, afgebroken voorderailleur.

Nadat we de auto in Prescott hadden afgeleverd zijn we naar Ash Fork gefietst, waar we gepland hadden te overnachten maar we hadden zo’n gigantische wind mee dat we besloten om de klim naar Williams erbij te pakken. Williams ligt op ruim 2000 meter en daar was het dus wel kouder, met veel wind. Op de camping wees de mevrouw een plaats aan waar we zouden moeten staan, pal in de wind en dat realiseerde deze mevrouw zich ook, ze zei: jullie kunnen wel in een trailer als je dat wilt, dan heb je in ieder geval geen wind. Dat hebben we gedaan. En omdat de weersverwachting voor de komende dagen was: koud, regen en sneeuw, hebben we gelijk besloten in ieder geval 2 nachten hier te blijven. En dat was goed, het was ’s nachts erg koud. Maandag wat gewandeld in Williams, route 66 loopt dwars door Williams heen, dus veel souvenirs-winkels, erg gezellig. Dinsdag zijn we toch vertrokken, met lange broek aan, handschoenen, muts, vest, jas erbij aan, hadden we het in ieder geval niet koud. We moesten ongeveer 90 km, en bij 60 km hadden de tegemoetkomende auto’s sneeuw op hun auto. En ja hoor, het begon te sneeuwen. In Tusayan gauw bij McDonald’s naar binnen. Even doorwarmen. De ingang van het Grand Canyon National Park was ongeveer nog 2 mijl, gelukkig niet meer zo ver. Op de camping was het allemaal goed gekomen met onze reserveringen (we hadden via Internet 4 nachten besproken) en we hadden een mooie plek, maar het was koud!!!! ’s Nachts heeft het gevroren, gelukkig hadden we het niet koud, we hadden ons goed ingepakt. Woensdag was het weer al heel wat beter en zijn we gaan wandelen langs de Rim. De Grand Canyon is prachtig, het is niet te beschrijven en niet te vangen in foto’s of film. Iedereen moet dit gewoon zelf gaan zien. Hier zijn wel heel veel toeristen. Je hoort hier mensen praten in een taal die ik nog nooit gehoord heb. Ook veel Nederlanders. Op de camping kwamen we een stel tegen uit Nederland, die hier hebben gewoond. We hebben een mooie grote plek op de camping en er zijn hier veel raven. Er wordt ook gewaarschuwd om geen etenswaren op tafel te laten liggen. Die raven pikken alles. Donderdag zijn we ín de Grand Canyon geweest, de Bright Angel Trail gelopen van heen en terug 15 km. Ook weer zo prachtig. Je loopt een heel eind naar beneden, dat gaat makkelijk, je moet dan toch wel weer terug omhoog, wij hadden daar geen moeite mee, maar heel veel mensen liepen te zuchten en te steunen. Er worden per jaar 250 mensen gered uit de Grand Canyon en 10 mensen overlijden door het vallen in de diepte of van uitputting. Vandaag hebben we een helikoptervlucht gemaakt, op zich al een hele ervaring, we hadden beiden nog nooit in een helikopter gezeten. Ook zo’n vlucht boven de Grand Canyon is prachtig, niet te beschrijven. ’s Middags hebben we nog een stuk van een andere trail gelopen. Deze was heel steil en langs diepe afgronden, ik vond het best wel eng. Morgen is het luie leventje voorbij dan gaan we weer fietsen. We gaan 5 dagen achter elkaar fietsen en zijn dan, als alles goed gaat, op de North Rim. (huiswerk: opzoeken).

Dat was het voorlopig weer even.
Bedankt voor de reacties, jullie weten, we vinden het heel leuk, wat uit Holland te lezen.
Gerda en Teun ook.

• 14 Mei 2011 - 08:57

Sandra:

Wat een avonturen weer en mooie foto's!. Spectaculari he zo'n heli-flight, echter een superbelevenis.

Heel veel plezier in de North Rim, heb het even opgezocht, ziet er prachtig uit.

Greetings

• 14 Mei 2011 - 16:43

Gijs En Aimée:

Wat kan dat toch wisselend zijn daar, wij waren er 3 mei, en toen was het 25 graden. Evengoed blijft het natuurlijk één van de mooiste natuurfenomenen die er bestaan.
    Nou hopelijk warmen jullie weer snel wat op!
    Veel plezier he, wij volgen jullie met gepaste jaloezie.

• 14 Mei 2011 - 19:17

Henk En Marjan:

Wat een koude temperaturen zeg, afzien hoor. Fijn dat de mensen voor jullie alternatieven zoeken als het te koud of te winderig is. Het spreekwoord 'Stelen als de raven' komt dus uit Amerika?!
    Prachtige foto's van de Grand Canyon, we kunnen goed begrijpen dat het imposante niet op een foto over komt, maar de plaatjes zijn er niet minder mooi om.
    Wij zijn nu eventjes in Nederland voordat we weer op pad gaan. Het is hier ook 'koud' ; na al die hoge temperaturen van de afgelopen periode is het nu met een frisse wind erbij wel weer even wennen dat de korte broek in de kast moet blijven :) Maar zo fris als bij jullie is het hier gelukkig niet!
    Groetjes en tot de volgende keer
    Henk en Marjan

• 14 Mei 2011 - 20:42

Anneke En Ed:

Wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt en wat een ervaring in een helicopter. Het is wel afzien in de sneeuw maar wel fijn dat er andere slaapmogelijkheden zijn en zoveel lieve mensen. Geniet lekker verder en we blijven jullie volgen.

Liefs en groetjes

• 15 Mei 2011 - 20:28

Bart En Willemien:

hallo Teun en Gerda, we hadden wat leesvoer van jullie in te halen na 4 weken vakantie in een koud en nat Spanje (maar met de auto, dus geen medelijden). Leuk om jullie tocht te volgen. Sneeuw is wel heel erg stoer ! Goed, dat jullie er ook zo veel dingen omheen doen, niet alleen-maar-fietsen. Al mogen die afstanden van jullie er wel zijn !
    Liefs, Bart en Willemien

• 16 Mei 2011 - 11:24

Janny En Ronald:

Hoi lieverds,Joh, wat een kou. We zijn blij,dat we die periode (sneeuw etc.) bij ons gelukkig achter de rug hebben. Tot vorige week donderdag hebben we heerlijk weer gehad,daarna is het minder geworden,wat kouder en wind,maar als alles goed gaat ,dan wordt het vanaf woensdag weer beter. We kunnen niet wachten. Vorige week hebben we 2 dagen alleen maar zaadjes van die bomen,die bij jullie voor in het plantsoen staan,geruimd. Zowel de voor- als de achtertuin,de dakgoten zaten er vol mee. Jullie hebben daar veel sneeuw en wij hadden hier iets soortgelijks alleen van iets anders. De groene als de zwarte bak aangestampt en deze waren binnen afzienbare tijd helemaal vol. Daarna hebben we de rest in zwarte vuilniszakken gedaan en deze naar de vuilstort gebracht.Natuurlijk onderweg goed opgelet dat we geen bekeuringen wegens te snel rijden zouden krijgen(grapje!). De tuin etc. zag er toen weer wat toonbaar uit. Echter de volgende dag was het net of we de vorige dag niet bezig waren geweest,want er lag weer een deken met die zaadjes. Ach, zo hou je de mensen van de straat.
    Jullie foto's zijn weer prachtig. Maar jullie hebben in Nieuw Zeeland toch ook in een helicopter gevlogen. Het lijkt ons een hele aparte ervaring om de Grand Canyon vanuit de lucht te bewonderen. Blijf genieten,lfs J+R

• 16 Mei 2011 - 18:43

Nicole Lankhorst:

Hee Teun en Gerda,

Wat een super gave reis maken jullie zeg. Heb vandaag nog over jullie opgeschept. Een collega die over twee jaar met pnsioen gaat is al heelmaal enthousiast!
    (had nog niet over de sneeuw verteld..)

grote groet, Nicole

• 17 Mei 2011 - 07:50

Anneke:

Hallo Gerda en Teun

Het blijft iedere keer leuk om julllie reisverslagen en avonturen te lezen.Om jaloers op te worden.Ik ben zelf in Bryce en Zion Canyon geweest ,en vond dat al erg impossant ,kan mij dus wel iets (klein beetje) voorstellen van de Grand Canyon.Ik denk dat jullie nu alweer een stukje verder zijn.Hoop voor jullie dat de temperatuur weer wat aangenamer is
    We blijven jullie volgen

Groetjes Truus en Anneke

• 18 Mei 2011 - 16:42

Ina:

Ha die Gerda en Teun,

even een krabbeltje van een oud collega. Wat een belevenis en schitterende verslagen en foto's. Ben stik jaloers. Hier gaat alles z'n gangetje met op heden een beetje herfstweer maar tegen het weekend wordt het weer beter. Blijf genieten zodat wij ons kunnenverdrinken in jullie reisverhalen.

Groetjes uit Koedijk

• 18 Mei 2011 - 20:20

Marjan:

Nou mijn huiswerk gedaan en de North Rim opgezocht. Met Google Street View kwam ik in een dor bos terecht, maar toen ik verder ging Googelen kwam ik hele mooie plaatjes tegen. Er komen vast weer hele mooie foto's op jullie blog.
    Fietsen jullie nu veel berg op en berg af, het ziet er allemaal bar ongerept, ruw en hoog uit.... Ik blijf het maar vreselijk knap vinden wat jullie doen!

• 19 Mei 2011 - 12:52

Hans En Rina:

Hoewel jullie er nu haast 3/4 deel van deze fantastische reis erop hebben zitten valt het mij op dat echt geen dag hetzelfde is.Zo krijgen jullie geen kans om je te vervelen.De tijd vliegt denk ik voor je het weet is alles weer voorbij want met elke vacantie gaat het laatste deel altijd heel gauw voorbij Geniet er dus maar lekker van ,hopenlijk met wat mooier weer dan ziet het er ook wat gezelliger uit Wees voor zichtig met de dingen die nog op het programma staan Lieve groetjes Hans en Rina