Het zit de Plugjes niet mee - Reisverslag uit Cold Springs, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Het zit de Plugjes niet mee - Reisverslag uit Cold Springs, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Het zit de Plugjes niet mee

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

07 Juni 2011 | Verenigde Staten, Cold Springs

Hi folks,

Totaal gefietst: 7774 km.
Teun: 2 lekke banden,
Gerda: 6 lekke banden, schroefje bagagedrager verloren, afgebroken voorderailleur.

De route van Major’s Junction naar Ely was niet ver, maar er zaten 2 klimmen in o.a. de Connors pass van 7722 feet (2353 meter). Het waaide ontzettend toen we in Ely aankwamen en besloten om in een hotel te gaan, dan werd het Hotel Nevada, een historisch hotel uit 1929, met casino. We kregen ieder een waardebon voor een Margerita en 2 lucky bucks, die je in het casino van het hotel kan vergokken. Om een uur of zes hebben we de Margerita gedronken en de Lucky bucks vergokt: De Lucky Buck is een soort waardebon, die geef je aan een mevrouw met 2 dollars, dan krijg je een kaart, je krijgt nog een kaart, je zegt ja of nee voor nog een kaart, in dit geval wel , die kreeg ik ook en meteen pakte ze mijn 2 dollars weg. Dit alles in nog geen 2 seconden.
De volgende dag zag het weer er goed uit, strak blauwe lucht. Beneden in het casino alles op de fiets geladen, incl. 4 flessen water (we gaan vrij kamperen, omdat er niets is onderweg). Mooie route, we zijn eerst 25 km aan het klimmen geweest, niet steil, makkelijk vol te houden. We zagen “Rawhide”, koeien die werden opgedreven door cowboys. We kwamen een man, Mike, tegen die loopt met een kruis over zijn schouder. Hij was begonnen op the Golden Gate Bridge. Fietsend is het al een eind, maar lopend over de “Loneliest road of America” lijkt me eindeloos. We hebben overnacht op: Illipah reservoir campground, dit is een camping zonder voorzieningen, alleen een toilet, maar geen water. Ondertussen was het ook weer gaan waaien en werd het koud. ’s Nachts hebben we het voor het eerst erg koud gehad. De volgende morgen lag er ijs op de tent. Maar scheen de zon. We zijn lekker blijven liggen tot we weer warm waren. Zodoende zijn we laat opgestaan. Het was goed dat we alle etenswaar in een zak onder het afdak hadden gehangen want vanmorgen zat er bijna een eekhoorn op tafel, waar ik bij stond. 8 km klimmen en in de afdaling zagen we binnen 20 minuten 3 fietsers. Martin op een ligfiets, William uit London en Tim uit Canyonville. We kwamen nu in Eureka, ook een dorpje van niks, er is gelukkig wel een winkel, waar we brood etc. konden kopen. We hadden van een van de fietsers gehoord dat er vanavond een rodeo zou zijn, gevraagd in de winkel en ja hoor, om 6 uur vanavond. Meteen doorgereden naar de arena en naar de rodeo geweest. Erg leuk om te zien, er waren verschillende onderdelen. We zijn niet tot het einde gebleven, want het waaide weer en het werd koud. Op de camping kwam de buurman 2 Tamalee’s brengen, een soort Mexicaans broodje. Volgende dag: Eureka - Hickison Petroglyphs Recreation Area Campground, een vlakke route met een stuk weg van 40 km waar geen bocht of niets in zit. De temperatuur is wat hoger, en het is gelijk aangenamer. Na 72 km kwamen we een fietser tegen, die doof was. Dr. Murdock M. Henderson. Hij fietste voor een goed doel: een dovenschool in Zuid-Afrika. Om half 2 op de Hickison Petroglyphs Recreation Area Campground, weer zo’n natuurcamping waar geen voorzieningen zijn, maar prachtige plekken. We hebben alle etenswaar in de tas in een boom gehangen. Na een onrustige nacht (ik hoorde iedere keer geknaag in de tent) stonden we om half 7 op. Bij het ontbijt kwam ik erachter dat er aan de kaas (die was ik vergeten om in de zak te doen) was geknaagd, had ik het toch goed gehoord, vannacht. Het volgende dorp was: Austin, ook weer een dorp met niks, zelfs geen winkel, gelukkig heeft het benzinestation brood.
Vandaag is de bedoeling om naar Middlegate te gaan. Als we opstaan is het prachtig weer, strak blauwe hemel, weinig wind. Dus de lange broek weer onder in de tas. We gaan eerst afdalen en dan merken we dat het toch niet zo warm is, dus de jasjes en handschoenen maar weer aangedaan. Het begint hoe langer hoe meer te betrekken en na de eerste druppels halen we de lange broek maar weer te voorschijn. In het begin hadden we nog wat geluk, links een donkere lucht en rechts een donkere lucht. De regenbui viel mee. Het waaide ondertussen ook weer behoorlijk en nu hadden we hem tegen. Er is hier niets, zelfs geen boom waar je achter kan schuilen. Nu werd de lucht vóór ons pikzwart, ik heb nog nooit zo’n zwarte lucht gezien en de wind trok aan tot stormachtig. Kan niet missen, het begon weer te regenen. Bij Cold Springs (25 km voor onze bestemming) was een camping en een motel. We hebben hier weer een kamer genomen. Uiteindelijk werd deze etappe een van onze zwaarste. Het weer voor morgen wordt beter, het kan eigenlijk niet anders, slechter kan het niet worden. We blijven optimistisch en zijn er van overtuigd dat we de helse hoge temperaturen nog gaan meemaken.

Dat was het weer voor zover.
Groet, Gerda en Teun ook

• 07 Juni 2011 - 10:35

Janny En Ronald:

Hoi lieverds, wat is het afzien. Hopelijk hebben jullie nu het ergste gehad en komen nu weer de leukere dingen. Want die kou en die wind zijn echt niets voor ons,maar dat wisten jullie al. Ondanks dit blijven jullie toch genieten. Heerlijk toch! Al deze ervaringen/indrukken nemen ze niet meer van je af.
    Met ons alles zijn gangetje. In Koedijk gaat alles goed. Goten zijn schoon,de tuin wat opgeruimd. Moet alleen nog naar de gamma, want bij een regenpijp zit niet zo'n ding om het ergste vuil weg te houden. Ik begin nu echt op een klusser te lijken.Grapje! O,ja Marielle heeft jullie auto nog eventjes geleend,komt die ook van zijn plaats. Ze zijn heel druk bezig met hun huis,vertelde ze.Verder zijn er geen bijzonderheden. Lfs J+R

• 07 Juni 2011 - 18:54

Gijs:

Man man, het zit jullie niet mee met het weer! Jammer hoor. Nou, blijven hopen maar op betere tijden....

Gijs

• 07 Juni 2011 - 19:12

Henk En Marjan:

Wat een kl...weer en wat hebben jullie een geweldig karakter om er toch maar weer iedere dag tegen aan te te gaan! Complimenten hoor en we duimen voor jullie voor goed weer, geen pech, leuke mensen, meevallers en al het andere wat jullie graag willen. groetjes weer

• 08 Juni 2011 - 08:08

Sandra:

tja Crowded House zong het al:

everywhere You Go You Always Take The Weather With You
    everywhere You Go You Always Take The Weather
    everywhere You Go You Always Take The Weather With You
    everywhere You Go You Always Take The Weather
    the Weather With You

Maar nog even doorzetten, dan zitten jullie in sunny Californië!!

• 08 Juni 2011 - 15:36

Cilia:

Pittig hoor deze laatste ervaringen: zo'n zwarte lucht eng hoor! We horen hier over de tornado's die rond waren in Amerika, daar moest ik toch even aan denken met dat verhaal over een pikzwarte lucht....
    Denk ook wel dat the road you are travelling a bit too long and windy is?
    Zag net dat na Middlegate een behoorlijk kronkel omlaag gaat: als dit dan maar voor jullie betekent dat de weg ook omlaag gaat.
    Sterkte en groetjes van Jan en mij