Eindelijk 100 graden F. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Eindelijk 100 graden F. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Eindelijk 100 graden F.

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

18 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi guys,

Totaal gefietst: 8521 km.
Teun: 2 lekke banden,
Gerda: 6 lekke banden, schroefje bagagedrager verloren, afgebroken voorderailleur.

We hebben nu eindelijk warm weer: zoals de meneer op de radio zei: tomorrow wil be a hot one. Na de klim naar de Carson pass dachten we een makkie te hebben, alleen maar afdalen naar Placerville, onze eindbestemming van die dag. Maar dat werd heel anders. Ten eerste bleken er in de afdaling veel pittige klimmetjes te zitten en de camping van Placerville bleek, toen we eens goed op de kaart hadden gekeken, 6 mijlen voor Placerville aan een weg rechtsaf te liggen en dan nog eens 15 km klimmen, want de camping lag aan een bergmeer. Maar het voordeel is dat de volgende dag we dus begonnen met een afdaling van 15 km. Onderweg werd ik ingehaald door een man op de racefiets en we raakten aan de praat. Bleek een Hollander te zijn: Geert uit Katwijk. Zijn vrouw reed met een RV en Geert reed op de racefiets. We hadden afgesproken dat we elkaar ’s avonds op de camping van Placerville zouden treffen. We wisten toen nog niet dat de camping zo ver van het dorp af lag. Geert hebben we dus niet meer gezien. Van Placerville naar Folsom, waar we hebben overnacht en de volgende dag naar Sacramento. Een redelijk grote stad, waar we over een heel mooi fietspad reden, the American River Bike Trail. In Sacremento hadden we een auto gereserveerd. De vorige keer konden we de fietsen op de camping stallen, maar nu werd het een probleem. Waar vind je zo gauw een stalling waar je spullen veilig zijn en de beheerder/eigenaar zo af en toe zorgzaam een kijkje neemt of alles nog in orde is? De camping waar we wilden overnachten, wilde onze fietsen geen week stallen, het autoverhuurbedrijf zelf ook niet. Nadat we bij diverse motels hadden gevraagd, hadden we ten slotte Motel Commodore gevonden, waar de fietsen mochten blijven. En zo gingen we woensdag met de auto richting Yosemite park. Je kan merken dat het sinds een week hier in California mooi weer is. Alle campings in het Yosemite park zijn vol. We hadden ons op een wachtlijst laten plaatsen en we hadden geluk: er had iemand afgezegd en zo kregen we een riante plek (een invalideplaats). Je moet hier in het park alles wat eetbaar is in een zogenaamde bearbox doen, een soort ijzeren kast met een slot wat een beer niet open kan maken. Je mag niets in je tent en zelfs niet in je auto laten liggen. Ook shampoo en tandpasta moet in de bearbox. Het lijkt spannend, maar we hebben geen beer gezien tenminste geen echte, wel houten, stenen, opgezette en speelgoed beren. We hebben een trail gelopen naar de Upper fall. Dat is het begin van de Yosemite Fall. Heel spectaculair. Een wandeling van 6 uur, weer heel steil en langs diepe afgronden. De volgende dag zijn we naar het Glazier Point gegaan, een prachtig uitzicht heb je daar over het Yosemite park. We vergissen ons met de auto steeds in de afstanden. Op de kaart lijkt het een klein stukje van Yosemite naar King’s Canyon, waar we nu heen gaan, maar ondertussen zit je wel bijna de hele dag in de auto. Het is in dit gebied wel wel bergachtig, maar met de auto is een bergje op een makkie.

Weer bedankt voor de reacties, we bijven zo goed op de hoogte van alles wat er gebeurt in Nederland.
Met groetjes van Gerda en Teun ook.

• 18 Juni 2011 - 17:51

Bart En Willemien:

Hallo Teun en Gerda,
    wat een spectaculaire foto's weer ! En jullie krijgen wel een paar ruige koppen, hoor. Fijn dat het nu wat warmer is. Hier hebben we eindelijk regen, goed voor de tuin. Vrijdag vertrekken we voor zes weken fietsen in Estland, Letland en Litauen, en via Polen en Duitsland terug. We kunnen jullie dus helaas niet komen begroeten bij jullie thuiskomst. Nog een hele fijne tocht verder,
    Bart en Willemien

• 19 Juni 2011 - 08:12

Piet Beers:

Het is weer een compleet verhaal met wederom spannende zaken. Wat zullen jullie vaak met verbazing kijken naar sommige omgevingen en wat zal het moeilijk zijn om al die indrukken te onthouden, laat staan uit elkaar te houden.
    Hier bij ons hebben we gisteren de rit voor de Wielerclub afgeblazen. Het regende pijpenstelen én er waren maar 7 fietsers. 1/2 juli is de 2-daagse naar Vianen. Zélf ga ik (gaan we) niet mee; komt omdat we klaar moeten staan voor onze oudste dochter mocht die veel last hebben van de chemokuur. Bij haar is borstkanker geconstateerd waar ze nu 6x een chemokuur moet ondergaan.

Nog vele mooie fietskilometers en veel mooie indrukken toegewenst.

Hartelijke groeten van Corrie en Piet.

• 19 Juni 2011 - 18:27

Nicole Lankhorst:

Hee Teune Gerda ook,
    Moest erg lachen over het stukje van Geert en zijn vrouw. Zijn met de RV en hij de met de RF (raceFiets), jammer dat jullie ze niet meer hebben getroffen.

Veel geniet plezier verder,
    Grote groet, Nicole
    ps. Pap en Mam zijn nu drie weken op vakantie.

• 20 Juni 2011 - 17:31

Margriet De Bles:

Wat een geweldig verhaal weer. En fijn dat jullie nu eindelijk mooi weer hebben. Succes met het laatste stuk en tot gauw bij Tom van der Kolk

• 21 Juni 2011 - 09:41

Henk En Marjan:

Wij hebben ook een beer gezien, ook een opgezette.... Mooi die foto's van de Yosemite falls en ja, die van jullie samen op de Galzier Point krijgt dit keer de meeste punten van ons!
    Groetjes uit een nat (alwéér) Duitsland.

• 21 Juni 2011 - 18:32

Anneke:

Hoi Plugjes,
    Wat hebben jullie de zon verdiend heerlijk is dat. Jullie hebben weer heel wat geklommen zeg en wat leuk dat jullie weer Hollanders zijn tegen gekomen. Jammer dat je Geert en zijn vrouw niet meer getroffen hebt. Maar een paar dagen met de auto weg is ook wel eens lekker. Jullie hebben weer mooie foto's gemaakt wens jullie nog veel fiets- en wandelplezier.
    Liefs Anneke en Ed