Nog 11 dagen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Nog 11 dagen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Nog 11 dagen

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

15 Juli 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal,

Totaal gefietst: 9949 km.
Teun: 2 lekke banden,
Gerda: 6 lekke banden, schroefje bagagedrager verloren, afgebroken voorderailleur.

Eigenlijk hebben we niet zoveel te melden. We maken nu niet zoveel mee, we fietsen wat, doen boodschappen en praten met andere fietsers. Wel wordt er heel vaak gevraagd: waar ga je naar toe en waar kom je vandaan. Als we dan zeggen Miami, dan staan ze je eerst sprakeloos aan te kijken en dan MIAMI!!!! That is in Florida!!!! That is a long way!!!! Wow!!! Zelfs onder het fietsen wordt vanuit een rijdende auto aan je gevraagd waar je naartoe gaat. Ook op de camping gebeurt weinig. Je zit bij je tentje met uitzicht op zee, waar je de dolfijnen kunt zien rondzwemmen en de pelikanen langs vliegen. Nou ja, we zijn wel weer een keer uitgenodigd om te komen eten. Erg aardig, het liefst wilden deze mensen ook dat we een paar dagen kwamen logeren, maar dat doen we niet. We hebben natuurlijk al zoveel gezien en meegemaakt, dat het hier aan de kust weer een beetje gewoon wordt, met strand, zee, duinen en toeristen. Er wordt langs deze kust veel gesurft. Raar gezicht al die poppetjes in het water op een surfplank, die liggen te wachten tot er een goede golf aankomt. Grappig is dat we 14 dagen geleden een Amerikaans stel op de tandem hebben ontmoet en we hebben nu al zeker 7 keer op de zelfde camping gestaan. Omdat we tijd genoeg hebben, zijn de afstanden per fietsdag niet zo lang. We doen nu ongeveer 50 á 60 km per dag. In Santa Barbara kwamen we langs een Polo-veld waar net een wedstrijd aan de gang was. Jammer we hebben net Prins William en Kate gemist, die waren hier de dag ervoor. Het laatste gedeelte van deze vakantie is dus heel relaxt, we hebben zelfs een uur op het strand gelegen, we kunnen dus goed uitrusten voordat we naar huis gaan. Onze spullen beginnen ook moe te worden en beginnen tekenen van slijtage te vertonen, het grondzeil is kaal, de luchtbedjes zijn poreus, er zitten gaatjes in de tent en de tent is behoorlijk verschoten, de ritsen van de binnentent willen af en toe niet meer dicht/open, de stoeltjes staan op instorten, de borden hebben we al een keer vervangen. We zijn gisteren in Los Angeles aangekomen en hebben 2 nachten in een hotel overnacht. Hier op het strand gebeurt van alles. Er is kermis op het strand van Santa Monica en er worden filmopnamen gemaakt, fotosessie geschoten etc. We gaan nog een stukje richting San Diego en komen dan donderdag 21 juli weer terug in LA, waar we al een hotel hebben geboekt voor de laatste dagen van onze vakantie, we willen dan o.a. Hollywood, the Walk of Fame en Bevery Hills gaan bekijken. En we moeten dan ook de fietsen gaan inpakken etc.

Groetjes Gerda en Teun ook.

• 15 Juli 2011 - 07:33

Janny En Ronald:

Hoi lieverds, Gek hè,hoe dichter je op het eind van je vakantie bent,hoe meer je naar het thuisfront en je huis gaat verlangen. Raar fenomeen!
    Toch is het fijn om je nu op deze manier te kunnen ontspannen,voordat jullie weer teruggaan,dan komen jullie ook wat uitgerust terug. Want jullie hebben in deze 6 maanden toch het een en ander meegemaakt en vergeet niet al die indrukken. Dus geniet hier maar ook van. Lfs J+R

• 15 Juli 2011 - 10:20

Geja:

Wij zien een pelikaan alleen in een dierentuin en dat is dan al een belevenis. En dolfijnen komen we al helemaal niet tegen. Dus geniet er nog een paar dagen van. En zelfs een uurtje op het strand dat is er hier ook niet bij. We hebben geloof ik gisteren de natste of koudste dag gehad sinds 1903. Dus geniet er nog even van de warmte. Yoeri is nu in India, we weten niet waar hij naartoe is gegaan of welke kant op, dat ging hij op de heenreis beslissen. Maar het komt allemaal wel goed zegt hij altijd.
    Kus Geja

• 15 Juli 2011 - 15:54

Ineke Van Dijck:

Hoi Gerda en Teun ook,
    Op de valreep ook nog een reactie'tje van mij, met heel veel plezier heb ik jullie reisverslagen en belevenissen gelezen.
    Wat geweldig om samen zulke reizen en belevenissen mee te mogen maken best wel uniek vind ik.En ja, dan binnenkort weer terug naar dat kleine en vlakke Holland, misschien nieuwe energie opdoen voor een nieuwe fietstrip?? ik hoop het van harte want dan kan ik (van de zijlijn) weer volop meegenieten.
    Tot op de rugbyclub!
    Xineke

• 15 Juli 2011 - 17:20

Cilia:

Mooi hoor: reisdoel bereikt! Die 10.000 km worden ook nog bereikt door jullie trip naar San Diego.

Laten jullie de spulletjes die al wat stuk aan het gaan zijn in de States?

Geniet nog maar van de rust daar.....

Veel plezier van Cilia en Jan

• 16 Juli 2011 - 19:15

Nicole:

Genet nog lekker van jullie laatste vakantiedagen! Is een half jaar toch ook weer voorbij gevlogen! Grote groet uit het Zuiden van Frankrijk! Pieter, Nicole en ruben

• 18 Juli 2011 - 07:51

Hans En Rina:

Dat jullie spulletjes slijtage vertonen vinden wij niet zo erg ,zolang jullie zelf maar niet versleten thuis komen.Geniet er nog maar van voor je het weet zijn jullie weer thuis.Tot gauw Liefs
    Hans en Rina

• 18 Juli 2011 - 17:20

Henk En Marjan:

Times flies, nou jullie nog. Maar eerst nog even heel erg genieten van deze laatste dagen. En als jullie thuis zijn, probeer dan zo lang mogelijk het 'niets hoeft'-gevoel en -tempo vast te houden, want voordat je het weet, raas je weer mee in het snelle westerse tempo... Voor straks een hele goede en veilige terugvlucht toegewenst.
    Groetjes uit Frankrijk

• 20 Juli 2011 - 18:15

Gijs En Aimée:

Nog van harte natuurlijk met het bereiken van LA! Goed hoor. Het voelt ook vast heerlijk om er te zijn.

Nu weer lekker een tijdje naar huis...
    In oktober komt trouwens mijn boek over onze reis uit: bij uitgeverij Elmar (je weet wel, van Frank van Rijn.)
    Het heet: Amerikanen fietsen niet...

Groetjes,
    Gijs en Aimée