Stadsparken - Reisverslag uit Wytheville, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Stadsparken - Reisverslag uit Wytheville, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Stadsparken

Door: Gerda Plug

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

14 Mei 2015 | Verenigde Staten, Wytheville

Bedankt voor jullie reacties, we vinden het erg leuk om te lezen. Helaas door het tijdsverschil en de beperkte wifimogelijkheden is het toch moeilijk om via internet contact te hebben. We zitten nu bij een McDonalds om dit bericht te versturen. Robin, if you read this: I have my own kochers card.
Zondag 10 mei. Het is vandaag moederdag en daarom is er gratis koffie en donuts op de camping, maar pas om 9 uur. We zijn er even voor negen en de ruimte zit al vol, we nemen een koffie en de donuts mee voor onderweg. We gaan een zware dag tegemoet, we hebben de beklimming van de Blue Ridge. Na een uur in een heel steil stuk, loopt mijn ketting er iedere keer af als ik naar het kleinste verzet schakel. Teun repareert het natuurlijk en meteen hebben we belangstelling. Auto stoppen en motor afzetten op het midden van de weg. Er zitten diverse pieken in en om 1 uur eten we de donut van de camping. Ik denk dat er 1000 cal. In 1 zo’n ding zitten. We kunnen de rest dus ook wel aan. We zouden boodschappen doen in Vesuvius, maar de winkel is op zondag gesloten, dat wordt weer het reserve-pakket, macaroni. Op de Mallard Duck Campground (N37.81798 W079.30527) komt de baas naar ons toe en ik vraag of hij ook levensmiddelen verkoopt. Nee, dus, wat nu? Heeft u ook geen brood? Ja, daar zou hij voor zorgen. Hij heeft bij onze buren die daar in een caravan staan, brood gebietst en er voor gezorgd dat zij ook voor ons gingen koken. Zo, aardig, we kregen een plate, vlees, groente en aardappels. Maandag 11 mei. Toen we aan het ontbijt zaten zag ik opeens een fietser, en nog een en nog vier. Naar hun toe gelopen en blijkt het een groep te zijn van de organisatie waar wij de routekaarten van hebben. Er zit een Nederlander bij Ernst, uit den Haag. Zij hadden de klim in twee keer gedaan, want het was zo zwaar. Een man zei dat hij niet kan klimmen, dan gaat hij lopen. Bij de lunch zien we de groep weer, de snelle groep gaat net weg en de langzame groep, waaronder Ernst komen dan aan. Na weer een pittige dag overnachten we in Troutsville (N37.41704 W079.87473) hier staan we in het stadspark. Dat is hier heel normaal, het wordt zelfs aangegeven dat het bedoeld is voor fietsers. Je moet het wel even aangeven bij de Town Hall. We kunnen douchen boven de brandweergarage. Hier komen twee jongens, Josh en Dan ons gezelschap houden en een man van 100 kg, met een karretje achter zijn fiets. De jongens zijn erg moe, ze vinden het erg zwaar. ’s Avonds een lekker onweersbui. Dinsdag 12 mei: Weer mooi weer, 30 graden en weer pittig. We overnachten in Christianburg (N37.13051 W080.41242) waar we eerst naar de Town Hall zijn geweest om te vragen, die stuurden ons naar een plek 2 mijlen verderop en daarna naar de Politie en die verwees ons naar een park bij de brandweer. Hij zei: we weten dat jullie er staan en zullen over jullie waken. Dus weer bij de brandweergarage, deze keer zonder douche, maar we kunnen wel water krijgen in de kazerne. In de kazerne was een afstapje wat ik niet zag en ben gevallen. Op mijn been en een bult op mijn hoofd. De brandweerman was erg bezorgd. Josh en Dan waren hier ook naartoe gekomen. We hadden ze onderweg al gezien, de groep trouwens ook. De jongens waren kapot toen ze hier kwamen en gaan hier een rustdag houden. Woensdag 13 mei: Wij gaan door naar Whytheville, daar is een camping en houden daar een rustdag. Bij het opruimen schiet het bij Teun in zijn rug: spit. Weer een dag met pittige klimmen. Gelukkig gaat fietsen goed met Teun zijn spit. We doen iedere dag zo’n 1200 hoogtemeters klimmen. Het kopje van Bloemendaal is ongeveer 50 meter hoog. Dus dat 24 keer het Kopje met bagage omhoog. Maar het is prachtig en we genieten. In Whytheville (N36.94751 W081.08303) blijkt de camping ook weer een park te zijn waar je mag staan. Een vrouw helpt ons en belt naar het Community Center, er wordt gelijk iemand hiernaartoe gestuurd om te kijken of de toiletten open zijn. ook weer zo aardig allemaal. We staan hier veilig, zegt hij, tussen de politie, de brandweer en de sheriff in. Er zijn toiletten en je kunt douchen in het Community Centre. Dus na het opzetten van de tent, heerlijk gedoucht. Boodschappen gedaan en terug naar de tent. Deze avond komen er weer 2 jongens ons gezelschap houden. Morgen rustdag hier. We gaan aan het bier met pinda’s. het park is prachtig verlicht ’s avonds met kerstverlichting. Om 10 uur naar bed en vanmorgen (donderdag 14 mei) zijn we om half tien wakker geworden.
Maar jullie zijn vast benieuwd hoe het met ons gaat. Met mijn knieën gaat het goed, met fietsen nergens last van en ’s avonds zijn de knieën wat stijf. Teun zijn stuitje wordt hoe langer hoe minder, helaas is daar nu spit bijgekomen, maar na wat beweging gaat dat ook goed. Voor de technici de lagercone is een halve slag gedraaid, zodat hij weer draagt op een onbeschadigd deel. Een nieuwe naaf bestellen kost vier tot acht dagen. Als de nood aan de man is kopen we een compleet nieuw wiel, maar deze Amerikaanse wielen zijn eigenlijk niet sterk genoeg.

Be safe
Gerda en Teun ook

• 14 Mei 2015 - 20:53

Nadja:

Jeetje Ger en Teun,
    Het is me wel weer een avontuur, ik kan niet zeggen dat ik jaloers ben op jullie of mag ik volgende keer ook mee hihi . Pffff echt heel pittig hoor!!! Ik hoop dat jullie verder vrij blij en van lichamelijk ongemakken ( Ger blijf uit de buurt van afstapjes) en dat Teun z'n wiel goed blijft.... Ik ga voor jullie duimen doe voorzichtig en geniet met volle teugen.

Liefs Nadja en Stefan Naomi en Jesse❤️XXxx

• 14 Mei 2015 - 22:22

Cilia En Jan:

Grappig om die groep een paar keer tegen te komen, denk dat ze niet zo goed voorbereid zijn als jullie aan hun uithoudingsvermogen te zien. Is de omgeving waar jullie doorfietsen de moeite waard?
    Vind die coördinaten wel heel gaaf hoor, zo zien we een beetje waar jullie zitten ;-)

Vervelend van die val en spit en dat de fietsen niet helemaal meewerken, gelukkig weer houdt het jullie niet om positief te blijven en verder gaan met genieten van deze reis.

Opnieuw mooi hoe helpvol de mensen zijn, kost zo'n overnachting dan ook niets? Dat die man zomaar opdracht kan geven om eten voor jullie klaar te maken: hoe zo gastvrij!!

Veel plezier verder, groetjes van ons

• 14 Mei 2015 - 22:28

Piet En Corrie:

Hallo Teun en Gerda,
    goh Gerda, wat heb je er een tijd in gestoken om zo'n heel verslag te typen. Maar uiteraard geweldig om te lezen. Sterkte verder met alle grote en kleine ongemakken, maar vooral: succes verder en blijf genietrn. Wij vinden het allemaal heel STOER wat jullie doen.
    Groetjes van Piet en Corrie

• 14 Mei 2015 - 22:46

Rudy Harmsen:

Yoh Gerda en Teun,
    Wat een mooi verslag weer. Ik ga niet al die coördinaten opzoeken die jullie bij elke plaats vermelden.
    Dat geloof ik wel. Hier gaat alles z'n gangetje. We hebben wel weer de Boot gewonnen op Oisterwijk met een team bestaande uit 7 clubs: Eemland, Rotterdam, Delft, Wageningen, Haarlem, Smugglers en 7 Oaks. We hadden een geweldig team en alles liep goed. wel weer alles verloren; maar toch weer de Boot gewonnen. En daarna natuurlijk weer lekker eten in Oisterwijk. Was weer een hele gezellige rugby dag.
    Dag.

• 15 Mei 2015 - 10:08

René En Sonja:

Hoi Plugjes,
    Leuk jullie reisverslagen te lezen en jullie op deze manier te blijven volgen!
    Zo te lezen mogen jullie de eerste weken al lekker genieten van de hoogteverschillen op jullie route. Hoe is het weer bij jullie?

Sportieve groetjes en geniet maar lekker van jullie uitdagende trip !

Sonja en René

• 16 Mei 2015 - 10:43

Henk En Marjan:

Wat hadden jullie een heerlijke rustige buren:-) De bevolking is ook reuze aardig, fijn is dat. Het enige mindere zijn jullie blesures, zou de leeftijd op gaan spelen? Nee, gekkigheid hoor, maar wel jammer dat het gebeurd is! Zullen we afspreken dat de rest van de reis schadeloos verloopt? (Zowel aan jullie als aan de fietsen).
    Heel veel plezier en uh....see you :-)

• 25 Mei 2015 - 10:16

Sybrand&Gerda:

Raar dat in dat bijna volmaakte land, belangrijkste land,sterkste, etc., land geen knappe fietsemakers met benodigde onderdelen zijn te vinden op jullie route. Maakt het bijna onverantwoordelijk om als pensionado`s zoiets te ondernemen.
    Gelukkig zijn jullie blank, daar jullie bewaakt worden door brandweer en politie. Gelukkig bewijzen de verslagen dat jullie het naar de zin hebben, maar maken mij maar niet enthausiast. Houd de zaak heel en besef de fysieke wetten van bejaarde sporters!