Wachten op naaf - Reisverslag uit Goreville, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Wachten op naaf - Reisverslag uit Goreville, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Wachten op naaf

Door: Gerda Plug

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

31 Mei 2015 | Verenigde Staten, Goreville

Hi everybody,
Zondag 31 mei vandaag en we wachten vol ongeduld op de naaf. hieronder weer ons verslag.

Dag 24: dinsdag 26 mei 2015
Sebree – Marion, United Methodist Church N37.33214 W088.07936
Vandaag zou het onweren en regen, maar geen regen gehad wel veel wind. In Marion weer in een kerk terecht gekomen. De groep kwam hier ook, was leuk elkaar weer te zien. We hebben hier internet en kunnen ons pakket met een tracknummer van DHL volgen. Tot onze verrassing moet de naaf uit Engeland vandaan komen. Het is in ieder geval verzonden en onderweg naar Amerika.

Dag 25: woensdag 27 mei 2015
Marion – Cave in Rock, State Park N 37.47123 W088.15694
Het zou heel slecht weer worden vandaag, maar de zon schijnt en de lucht is blauw. Makkelijk fietsdagje vandaag 25 km. Op de pont over de Ohio river stond een auto die opeens met een rot vaart achteruit van de pont afreed, bij een stalletje van de Amish mensen wat kocht en gauw weer de pont opreed. Hij had aardbeien gekocht en deelde uit op de pont. We hebben de cave bezocht, en daarna wilden we boodschappen doen maar er was geen winkel. Gelukkig wel een restaurantje waar we ’s avonds gegeten hebben: Katie’s kountry cafe. Welcome bikers! Ook hier weer aardbeienpie met ijs toe. Terug bij de tent zijn we gelijk naar binnen gegaan er waren zoveel muggen en ze staken overal doorheen.

Dag 26: donderdag 28 mei 2015
Cave in Rock – Goreville, Fern Clyffe State Park N37.53236 W088.98323.
’s Morgens nog steeds muggen. Het was weer een dag van pittige klimmetjes. In Elizabethtown bij een grocerie gevraagd voor brood, ze hadden wel een hele wand vol drank (vanavond biertje?), maar geen brood. Wel bij het benzinestation, en ook bananen. Teun heeft hier ook gelijk benzine voor het brandertje getankt. Dat is lachen, want Teun tankt voor 39 cent. Aangekomen in Goreville meteen naar het postkantoor, om half vijf, het postkantoor ging om vier uur dicht. We gaan boodschappen doen en wat denk je? Goreville is een droge stad, dus weer geen bier. We rijden door naar het Fern Clyffe State Park. Daar is een camping, alleen we kunnen hem niet vinden. Er stopt een auto en de man vraagt of hij kan helpen. Wij zeggen dat we de camping zoeken. Hij met de auto kijken, en komt terug. Hij heeft een foto gemaakt van de ingang, waar we verkeerd zijn gereden. Als we bezig zijn met de tent komt de man weer aan in zijn auto. Hij had op zijn telefoontje bij een vertaalprogramma ingetikt: hebben jullie nog levensmiddelen of zo nodig. Zijn naam is Ian Michael en hij geeft Free Hugs, voor het Human Hug Project. We krijgen een free hug van hem, zie foto. Ian schrijft zijn emailadres op, als er wat is kunnen we hem emailen. Gauw verder met de tent opzetten. Dus zo aten we vandaag na een rit van 110 km, en zoeken pas om half negen.

Dag 27: vrijdag 29 mei 2015
Goreville, Fern Clyffe State Park, rustdag 1
We konden uitslapen. Om half negen aan het ontbijt. Op naar het postkantoor. Gevraagd of er een pakketje voor ons was, nee. Weer kijken op internet naar het tracknummer. Het pakketje lag nog steeds in Hazelwood. Toen Teun goed ging kijken stond er dat ze aan het wachten waren op een goed adres. We gaan DHL bellen. Het tweede nummer wat we belden was goed, ze wist in ieder geval waar ik het over had. Trackingnummer opgegeven en ze zei dat ik een adres moest opgeven. Weer uitgelegd dat ik geen adres heb hier. Maar ze moest een fysical adress hebben. We gaan naar de politie vragen of het daar bezorgd kan worden. Het politiekantoor hier is maar tot 12 uur open . De agente stelde voor om naar het benzinestation Cheers te gaan en daar te vragen. En zo gingen we naar Cheers. Hier weer het hele verhaal verteld. De manager erbij en het was geen probleem, we kregen een adres en dat heb ik weer doorgegeven telefonisch aan DHL. De vrouw zei dat het nu maandag werd verzonden. Ik vroeg nog Maandag?? Ze zei, yes, it’s friday today. Moeten we hier in ieder geval nog 3 dagen blijven. Op de terugweg kwamen we langs een sportveld en daar was een softball-wed

• 01 Juni 2015 - 11:03

Marjan:

Heerlijk al die lieve gastvrije mensen onderweg! Leuk ook om af en toe 'bekenden' tegen te komen.
    Maar wat een gedoe om de naaf jullie kant op te krijgen....ik hoop dat ie nu snel op het juiste adres arriveert, zodat jullie weer verder kunnen reizen! (En zonder verdere pech natuurlijk :-)
    Groetjes weer

• 01 Juni 2015 - 19:57

Cilia En Jan:

Zo, wij zijn weer terug van onze vakantie en ik heb me weer ingelezen in jullie avonturen! Vraagje: als jullie ergens mogen kamperen op wat niet een echte campingplek is staan jullie daar dan gratis?

Wel goed dat jullie het op een officiele manier regelen het kamperen!

Hadden jullie hier al over gelezen dat langs deze route de mensen zo gastvrij zijn?

Wij hebben in onze vakantie (Kos) 3 dagen gefietst en een dag een scooter gehuurd, dit was wel gaaf hoor!

Ben benieuwd of de naaf is aangekomen vandaag, hoop het wel.

Goeie voortzetting, groetjes van ons

• 01 Juni 2015 - 19:58

Annelise Mulock Houwer:

Hi Ger en Teun,
    Wat een avontuurweer, zeg! En wat maken jullie weer allemaal mee! Ben erg benieuwd naar the life verhalen als jullie straks weer terug zijn op de reünie! We volgen jullie op de voet!

• 01 Juni 2015 - 20:40

Sybrand&Gerda:

In de kerk slapen, geen naaf te krijgen, maar het ergst; geen bier! Sterkte.

G&S.

• 06 Juni 2015 - 18:58

J+R:

Hoi Ger en Teun, hier eindelijk een berichtje van ons. We genieten van al jullie verhalen,o.a. de leuke dingen,die jullie hebben meegemaakt,de gastvrijheid en de hartelijkheid van de mensen onderweg. Verder is het balen,dat jullie zo lang op die naaf moeten wachten. Hopelijk is dit komende week echt opgelost! Aan de andere kant heeft dit ook zijn charmes. Verder gaan we ook op vakantie naar Sardinie. Weer even proberen hoe het gaat,eerst in Europa. Tot nu toe hebben we enkele uitstapjes in Nederland gedaan. Het is duidelijk,dat jullie genieten en blijf dit vooral doen. Voor nu veel liefs,J+R