Muggen - Reisverslag uit Lander, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Muggen - Reisverslag uit Lander, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Muggen

Door: Gerda Plug

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

03 Juli 2015 | Verenigde Staten, Lander

Niet alleen wij maar ook onze spullen beginnen ouderdomsgebreken te krijgen. Ons benzinebrandertje (heel belangrijk, om te koken en koffie te zetten) begon bij het kraantje benzine te lekker door een kapot O-ringetje. Maar hoe kom je in een dorp met 46 inwoners, 1 camping en 1 winkel en bovendien op zondag, aan een O-ringetje van die maat en hoe heet dat in het Engels. De oplossing is heel simpel. Ja gaat naar de winkel, blijkt er een soort “Max Menist” naast de grocerie te zijn. Je vraagt aan de vrouw in de winkel: do you have a O-ring? En ze zegt: Yes. Want O-ring in het Nederlands is ook O-ring in het Engels. Ze loopt een soort werkplaats binnen en vindt blindelings een paar dozen met allerlei O-ringen en zelfs eentje die past. Gelijk maar 2 gekocht. We rijden opnieuw vlakke etappes maar nu zie je aan weerszijden bergen. We hebben weer onwaarschijnlijk last van muggen in sommige plaatsen. En weer brengt een kerk uitkomst waar een ware muggenplaag is. Langs de kant van de weg liggen ook vaak dode dieren, herten die zijn aangereden. Je hoeft geen speurhond te zijn om deze kadavers te ruiken. Man, wat stinkt dat, ik word er echt misselijk van. We hebben de groep en Truls weer ingehaald. En overnachten ook weer in de zelfde plaatsen.

Dag 55: vrijdag 26 juni 2015
Hot Sulphur Springs, rustdag
Als we bezig zijn op de computer om ons stukje voor de site voor te bereiden zien we opeens dat Donny ons “belt”, leuk om je kleinzoon te horen en te zien als je ver weg bent. We gaan wandelen en zien opeens iemand van de groep Zij logeren in het Ute Trail Motel, geen wonder dat dat was volgeboekt.

Dag 56: zaterdag 27 juni 2015
Hot Sulphur Springs – Walden, City park N40.73194 W106.27875
We gingen om 7:30 uur weg, de groep was waarschijnlijk al weg, we zagen in ieder geval geen fietsen bij het andere motel. De omgeving is prachtig als we naar de Willow Creek Pass rijden. En de beklimming is niet echt heel zwaar. Bij de lunch zagen we de postbode die de post kwam ophalen en zei dat hij wel 5 fietsers had gezien verderop. In Walden zagen we opeens ook Truls. Hij zag er anders uit, was naar de kapper geweest. In het City Park van Walden staan de waterspuiters aan. Wij zijn naar de sheriff gegaan. Gevraagd bij een museum en een vrouw van het museum zei kom maar mee, die was het er helemaal niet mee eens dat de sprinkels aanstonden. Uiteindelijk konden wij onze tent aan de zuidkant van het park neerzetten. Toen we weer terugkwamen bij het park stonden dus de sprinklers aan waar wij onze tent mochten neer zetten. Er zijn weer heel veel muggen en ze blijven maar komen en bijten.

Dag 57: zondag 28 juni 2015
Walden – Riverside, Lazy Acres campground N41.21748 W106.77621
We willen weer vroeg starten, i.v.m. de wind die ’s middags nogal kan aantrekken en we hebben hier tegenwind. Vanmorgen liep benzine uit het brandertje, Teun heeft er meteen naar gekeken, maar niet uitelkaar gehaald. Maar hij doet het weer. Vandaag voor het eerst de stick die ik had meegenomen tegen de muggen gebruikt. Die is al heel oud en ik dacht, die werkt toch niet meer, maar het middel werkt heel goed. Vandaag hadden we eerst wind tegen, maar al gauw draaide de wind en hadden we de wind mee. Er kwamen bikers van de ander kant. Ze stopten en zeiden dat wij nu tailwind hadden en dat dat niet gebruikelijk was. Nu hadden zij tegenwind. We besluiten in Riverside te stoppen, er is hier een leuke camping met bomen. Anders moeten we nog 30 km en ik ben vandaag gewoon erg moe. Er staan fietsers met een tandem, naast ons en een van hen is blind. Teun gaat het brandertje uit elkaar halen en ik ga douchen. Blijkt dat er een O-ringetje van het handeltje helemaal kapot is. Misschien heeft een garage zo’n ringetje, maar ja het is zondag, dan is waarschijnlijk alles dicht in zo’n klein dorp. We gaan wandelen en bij de winkel gevraagd naar een O-ring. Teun heeft de brander weer in elkaar gezet en gelijk maar de macaroni gemaakt om te testen, hij doet het goed. Na het eten komen de muggen weer opzetten. Weer de stick tegen de muggen gebruikt. In de laundry hebben we op de computer gezocht waar we in Rawlins, waar we morgen naartoe gaan, een auto kunnen huren en voor hoe duur.

Dag 58: maandag 29 juni 2015
Riverside – Rawlins, KOA campground N41.78028 W107.20311
Ik heb vannacht toch zo lekker geslapen, de hele nacht door. We gingen om 10 uur naar bed en ik werd pas om half zes wakker. De blinde man kwam even bij ons praten. Hij zei dat hij van Blind ride was en wees op zijn shirt waar opstond Blind Ride en wat ze fietsten. Ik vertelde hem dat het T-shirt binnenste buiten zat en dat we de tekst niet konden lezen. Hij kon er wel om lachen. Er kwam een auto voorbij die aan het spuiten was tegen de muggen. Maar omdat het nu windstil is, hangt er boven de weg een wolk van antimuggenspul. We waren weer om 8 uur weg. Het fietsen ging weer lekker. Gelukkig, ik was gisteren zo moe en zag het allemaal niet meer zo zitten. In Rawlins geinformeerd wat het kost om een auto te huren voor 4 dagen. Dat werd veel te duur. Het is een plaatselijk verhuurbedrijfje. Ik heb gebeld voor een motel in Lander, waar we over 2 dagen zijn en een kamer kost 100 dollar, dat komt door het weekend van 4 juli, Independence-day. De camping loopt ondertussen vol. Er komen campers die nog groter zijn dan een touringcar. De tentplaatsen zijn allemaal bezet.
Dag 59: dinsdag 30 juni 2015
Rawlins – Jeffrey City, Church N42.48828 W107.82148
Om half 8 weg. We komen we langs de winkel City Market en hebben boodschappen gekocht alvast voor het eten van vanavond, want we komen weer ergens waar geen winkel is. Na een kwartier werden we ingehaald door een auto, die toeterde en zwaaide en stopte en er kwamen twee Vietnamese mannen uit, we kregen ieder een blikje Red Bull en ik kreeg een appel. Hele enthousiaste man, we moesten op de foto etc. In Lamont zou een restaurant zijn, dus daar wilden we gaan koffiedrinken, maar het was gesloten. Dus zelf koffie gemaakt. Toen we in Jeffrey City aankwamen zagen we iemand van de groep, die zei dat zij één kamer in het motel hadden en dat de anderen kampeerden en dat zij dan in het motel konden douchen. Wij hadden van iemand onderweg een tip gekregen datje in de kerk kon slapen. En het stikt hier werkelijk weer van de muggen. We gaan naar de kerk die midden in het land ligt. Een grote ruimte en kamertjes waarvan wij er één nemen, er ligt vloerbedekking, maar het is wel schoon en er staat een grote stofzuiger, dus de kamer gezogen. Er is een grote keuken, waar je kunt koken. En (heel belangrijk) er is een warme douche. Truls is met ons mee gegaan. Om 5 uur komen er twee jongens binnen. Collin en Devin. Wij hebben gelukkig onze boodschappen en gaan lekker macaroni eten. Melissa van de groep komt ook bij ons slapen.

Dag 60: woensdag 1 juli 2015
Jeffrey City – Lander, City park N42.82077 W108.73924
Als we weggaan maken we nog wat foto’s van de kerk en worden meteen aangevallen door de muggen. Gauw weg. We hebben een afdaling van 10 km en we hebben weer wegwerkzaamheden van 10 km lang. In het City Park waar we gaan kamperen staan ook weer de sprinklers aan. Ik vraag aan de man die het regelt, waar kunnen we de tent op zetten zonder nat gespoten te worden. Hij zegt, als er tenten staan spuit ik niet. Ik zei: and that one is wet, wijzend op een tentje die natgespoten werd
. Hij zei: oeps, missed it. Prachtig mooi City Park, met veel tentjes, het is voor het weekend van the 4th of July en dan is het overal druk. Je mag hier 3 dagen staan, ook met je RV. We gaan boodschappen doen en bier halen. Waarschijnlijk de laatste avond met Truls, want hij gaat vrijdag weg hier en wij zaterdag. We nemen hier 2 dagen rust. Het bier wat wegehaald smaakt heerlijk met deze temperatuur, en geen muggen hier, dus we zitten gezellig buiten aan de picknicktafel.

Dat was het weer, have a good one.
Gerda en Teun ook

• 04 Juli 2015 - 08:53

Marjan:

Oei, een lekkend benzinebrandertje klinkt beel gevaarlijk! Maar gelukkig is Teun handig genoeg om dat veilig te repareren. En dan die muggen, getver, wat een rotbeesten, gelukkig dat jullie er een oud:-) spulletje voor hebben.
    Wat zal Truls genieten van zijn korte haren met de warmte, ben benieuwd of jullie hem verderop weer tegenkomen.
    De autohuur gaat niet door, gaan jullie het nu in een andere plaats opnieuw proberen?
    Vandaag is het feest bij jullie, dus Happy 4th of July :-)
    Groetjes weer

• 04 Juli 2015 - 13:40

Marielle:

Lieve papa en mama, 4 juli....

• 04 Juli 2015 - 13:44

Is me hele verhaaltje weg!!! Oke even opnieuw! 4 juli......denk aan jullie

• 04 Juli 2015 - 13:46

Marielle:

Weer alles weg! Volgende keer doe ik op de computer! X

• 04 Juli 2015 - 14:16

Nadja:

Lieve Ger en Teun,

Bedankt voor de kaarten, heel erg lief (voor Jesse, het nieuwe huis en de uitnodiging voor de verjaardag van mijn oude tante "Lena" hihihi) We zijn nu zo goed als verhuisd het was lekker zweten want het is hier over de 30 graden!! Het huis is geweldig we spreken af als jullie terug zijn... Onze vakantie naar Zuid Frankrijk ging niet door heel verhaal..... maar Naomi is met een vriendin mee naar Frankrijk gaat daarna met vriendinnen naar Zeeland en dan mag ze nog met een andere vriendin mee naar Italie.
    En Jesse zetten we vanavond op het vliegtuig naar Ibiza hij is uitgenodigd door een vriend en zijn ouders om daarheen te komen wat een bofkonten he!!!
    Fijne 4th of July ben benieuwd wat jullie er weer over schrijven... Hoop dat het met de muggen snel over is en geniet lekker en rust ook goed uit tussen door!!!

Veel liefs en dikke kussen Stefan Nadja Naomi en Jesse

• 04 Juli 2015 - 16:58

Hans En Rina:

Hoi moedige fam,

Wat lijkt me dat erg al die muggen als ik 1 muggebult heb ben ik minstens een
    week aan het krabben .
    Het is hier heel warm maar mij hoor je niet klagen,ze verwachten een warmte record
    dan moet het meer dan 38,7 worden zo warm is het hier nog nooit geweest
    IK hoop dat gerda niet zo moe weer word,anders blijft er niks meer van haar over
    dus nu een beetje kalm aan .Bedankt voor de leuke uitnoding wij kijken er naar uit
    Nadja,s nieuwe huis is echt heel mooi ,hier moeten ze de eerste 50 jaar maar blijven
    zitten

Veel succes en vooral genieten
    liefs Hans en Rina

• 05 Juli 2015 - 11:25

Ruud Harmsen:

Ha die Gerda en Teun ook,
    Ik zie dat je nu weer gewoon Gerda heet.
    Ik respect voor jullie hoor fietsen in die hitte. Wij maken nu weer een weekje tropisch weer mee in Nederland en ik moet er niet aan denken dat ik nu 400km ga fietsen.
    Heel leuk jullie reisverhalen en de ondersteuning daarvan met foto's.
    Ik lees ze graag. Blijf dat vooral doen.
    De rugby ligt nu helemaal plat en op woensdag zitten alleen de oudjes nog aan de bar.
    De rest is op vakantie denk ik.
    Afgelopen woensdag zat ik zelfs alleen met Ferry.
    Verder ben ik volop bezig met de ontwikkeling van het nieuwe clubhuis.
    En maandag verwacht ik nog 2 offerten voor zonnepanelen op het dak van mijn VvE.
    Dan kan ik daar een keuze uit maken en een voorstel maken voor het bestuur van de VvE.
    En verder is het lekker relaxen en het Zwitserleven gevoel nadoen.
    kus Ruud

• 05 Juli 2015 - 17:44

Cilia En Jan:

Hoi Gerda en Teun,

wat goed van jou om gewoon aan te geven dat je moe bent en het even niet ziet zitten (die rot muggen ook nog eens erbij) Ook goed dat jullie gewoon je reis aanpassen, althans dat denk ik.

Ook goed ;-) dat jullie niet het brandertje weggooien maar proberen eea te repareren: heel Hollands!

4 juli....is dat de verjaardag van Marielle??? Ergens kan ik me nog zoiets herinneren?

Leuk dat je toch jullie belevenissen delen met ons!

Hebben jullie nagevraagd wat de oorzaak is dat de muggen zo actief zijn, ze zijn er toch al een paar honderd kmters!

Groetjes van Jan en mij

• 07 Juli 2015 - 23:19

Ferry Van Dijck:

Dag Teun en Gerda,

Met ontzettend veel plezier lees ik elke keer jullie reisverslagen en word ik steeds weer een beetje jaloers, zeker bij het zien van de foto's waarop jullie plezier en het prachtige landschap te zien is. Ik was al eerder van plan om te schrijven maar door de warmte van de laatste dagen is het er niet van gekomen. Al meer dan 10 dagen temperaturen van boven de 25 graden en zelfs enkele met boven de 30 graden. Wat hebben we dat verdiend zeg en ik vond het heerlijk. Nu is het even wat afgekoeld en krijgen we twee mindere dagen met wat regen en dan daarna weer lekker warm om naar het strand te gaan. Dus er meteen maar even voor gaan zitten en een berichtje naar de States sturen. Hier is alles goed en het rugbyseizoen zit erop, een kritische ALV achter de rug waar flink veel vragen gesteld zijn maar uiteindelijk is iedereen tevreden naar huis gegaan. De ALV heeft ook groen licht aan de Bouwcommissie gegeven dus gaat het nu echt gebeuren, "in 2017 staat ie". Voorlopig even niet meer trainen, wel even borrelen natuurlijk, en van de zwoele avonden voor het clubhuis genieten. Ook hier in de omgeving veel fietsen hetgeen echter niet in de schaduw mag staan van de afstanden die jullie dagelijks afleggen. Petje af hoor, vooral in die temperaturen. Geniet er nog maar van samen en nog veel heerlijke en vooral veilige mijlen gewenst.

groetjes en een dikke zoen, Ferry