We zijn er (bijna) klaar voor - Reisverslag uit Koedijk, Nederland van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu We zijn er (bijna) klaar voor - Reisverslag uit Koedijk, Nederland van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

We zijn er (bijna) klaar voor

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

14 Januari 2011 | Nederland, Koedijk

Hallo allemaal,
Het visum is gelukt, de missende kaart is aangekomen. Deze informatie hadden jullie nog van mij tegoed.
Het visum aanvragen in Amsterdam is inderdaad een belevenis op zich. Teun heeft de dag voordat we naar het Amerikaanse consulaat gingen, allerlei papieren (waaruit moet blijken dat wij niet van plan zijn om in de USA te blijven) bij elkaar gezocht en gekopieerd. Het consulaat wordt omringd door een groot hek met dikke tralies. Nog voordat je het hek binnengaat vraagt een Amerikaan of je een mobiel bij je hebt, en vraagt het voor alle zekerheid na 30 seconden nog een keer. Dan moet je je melden bij een intercom. Wie je bent en hoe laat je een afspraak hebt. Dan schuift er piepend en krassend een getraliede deur open. Weer: heeft u een mobiel en mag ik in uw tas kijken? Van mij wel, eerst heel voorzichtig, net of deze meneer te bescheiden was om in mijn tas te kijken en daarna ging hij echt wroeten in mijn tas, weg bescheidenheid. Dan wordt je gefoullieerd, en uiteindelijk (na nog 2 keer tasje laten zien etc.) zijn we binnen. Als ons nummertje wordt getrokken mogen we naar loket 1, waar onze vingerafdrukken worden genomen en wat het doel van onze reis is, en of we het visum al betaald hebben en onze oude paspoorten (met gaten) werden gecontroleerd. Weer plaats nemen en wachten tot we bij loket 4 worden geroepen. Nu begint het "interview": Er werd gevraagd waarom we naar Amerika wilden: vakantie. Are you retired? No, my husband is still working. Have a nice holiday in the States. Teun zei nog: is dit alles?
Op de vakantiebeurs van Vitorrio hebben we Gijs en Aimee ontmoet. Zij hebben deze reis in 2009 gedaan. Gijs vertelde dat zij met een auto van San Francisco naar Los Angeles waren gereden en vanaf LA waren teruggevlogen. Leuk idee, doen we ook, alleen wij gaan fietsend naar L.A. Toevallig stond er naast Gijs een vrouw die langs de kust van Califonia had gefietst. Zij had ook kaarten van de Amerikaanse fietsclub gebruikt. We hebben bij thuiskomst dus gelijk 2 kaarten bijbesteld en die hebben we ook al gekregen. Gisteren een hotel geboekt in Miami voor de eerste 2 nachten. De fietsdozen staan te wachten in de schuur. De fietsen zijn verwend met nieuwe banden en krijgen nog een nieuwe ketting + cassette. Mijn laatste gitaarles heb ik al gehad, nog een keer naar de sportschool. Het wordt nu echt spannend.
Gerda en Teun ook.

• 17 Januari 2011 - 09:59

Edje:

je staat al op zomer tijd Plug, of is dat Koedijk tijd!
    Groet

• 27 Januari 2011 - 14:41

Nadja Van Der Putten:

Lieve Ger en Ton,

We willen jullie een super mooie tijd toewensen, wat een avontuur echt geweldig!! En leuk om van jullie middels dit verslag te horen heel leuk.
    Nu nog even een heel naar bericht:
    Oom Fred is overleden!!! Helen belde gister om 23.15 dat ze Fred een paar uur daarvoor had gevonden. Het is waarschijnlijk een hartaanval geweest.
    Ik heb inmiddels pappa en mamma te pakken gekregen en die proberen van de cruise af te komen ( is nog lastig ivm visa, etc) En zij vliegen dan naar Sydney.
    Heel veel liefs en het allerbeste, doe voorzichtig, we denken aan jullie Kus Stefan, Nadja , Naomi en Jesse

• 27 Januari 2011 - 21:27

Sandra:

Een hele goede reis zaterdag en ook het komend half jaar!!
    Ik zal jullie blijven volgen...
    Have fun!!

Groetjes Sandra

• 28 Januari 2011 - 16:47

Bart En Willemien:

Lieve Gerda en Teun,
    We wensen jullie een fantastische reis toe, en we verheugen ons op de verslagen. Veel succes, we blijven jullie volgen ( een beetje jaloers....)
    B en W

• 30 Januari 2011 - 12:31

Rene En Coby:

Dag Teun en Gerda,
    Voor ons is het al heel bijzonder als we 's nachts naar Schiphol mogen.
    Dus we hebben dit met plezier gedaan. Onze terugreis verliep rustig. Nogmaals veel plezier, en we volgen jullie! Liefs uit Oudkarspel.