Border of Mexico - Reisverslag uit Dana Point, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Border of Mexico - Reisverslag uit Dana Point, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Border of Mexico

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, Dana Point

Hallo allemaal

Totaal gefietst: 10.391 km.
Teun: 2 lekke banden,
Gerda: 6 lekke banden, schroefje bagagedrager verloren, afgebroken voorderailleur.
Als we dit berichtje maken zijn we op de laatste camping van deze vakantie. We zijn in Dana Point op een Hike en Bike camping. We zijn vanuit Los Angeles in 3 dagen naar San Diego gefietst, waar we in een hotel hebben overnacht. Op het strand in Los Angeles staan afvalbakken en allemaal met een poster met een smurf erop. Moet je even indenken: de Smurfen in LA!!!!!In San Diego ook weer op fietspaden langs c.q. op het strand gefietst. Een show gezien van allemaal Jaguars, stonden wel aardige autotjes bij. In de haven liggen wel 3 vliegdekschepen. Er is hier een hele marinebasis aanwezig. We hebben zeehonden gezien. Wat wel grappig is: je ziet hier heel veel van die oude Volkswagenbusjes. We zijn helemaal naar de Border of Mexico gegaan. De grens bestaat uit een hek over de volle lengte van de grens. Net een soort ijzeren gordijn. Het hek loopt tot in de zee. We zagen achter het hek een groot stierengevechtarena, waar ze ook aan het stierenvechten waren, we hoorden tenminste: Ole en dan groot applaus. Hier is geen grensovergang. En nu dus weer op weg naar Los Angeles. In Long Beach ligt de Queen Mary, wat nu een luxe hotel is, en een Russische spionageonderzeeër de Black Scoripion. We hebben nog een dag in het hotel in LA bijgeboekt, zodat we nu vanaf woensdag al in het hotel in Los Angeles zijn. Dan hebben we in ieder geval de tijd om alles wat we wilden bezoeken ook te kunnen bezoeken. En we moeten de fietsen inpakken en zo. Morgenochtend gaan we ook al heel wat spullen weggooien die we in het hotel niet meer nodig hebben. Zoals: het grondzeil, de stoeltjes, de matrasjes etc. Hier langs de kust zie je veel (race)fietsers. Hoe vaak er gevraagd wordt waar kom je vandaan en waar ga je naartoe. Zeker 15 x per dag. En als je dan zegt dat je in Miami bent begonnen zeggen sommigen: O, en fietsen dan door, Volgens mij geloven ze ons niet. Of ze zeggen: Miami??? In Florida??? On the bike???? Een vrouw zei: jullie hebben zoveel bagage, ga je een wereldreis maken? Toen ik zei: we zijn gestart in Miami, is dat ver genoeg, begon ze heel hard te lachen. Morgen is onze laatste echte” fietsdag. Even vergeten te melden: We hebben de 10.000 km volgemaakt!!!

Anekdote:
Een Amerikaanse fietser vertelde dat hij een Hollandse vriendin had gehad en dat zij hem wat Nederlands had geleerd: nl. dat alle kinderen in Nederland zeggen: o, o, mijn veter zit los. (met een Amerikaans accent natuurlijk). Ik zei, dan mag je blij zijn dat ze je niet iets anders heeft geleerd.

Have a good one
Gerda en Teun ook.

• 21 Juli 2011 - 09:33

Cilia:

De smurfen zullen ook hier wel opduiken omdat de film ook hier in premiere gaan. maar wel lachen dat de smurfen ook in LA bekend zijn.
    Leuk ook dat er zoveel te doen was in San Diego. Afgelopen week heb ik een of andere serie op tv gezien die zich in San Diego afspeelt, natuurlijk gelijk naar jullie gezocht ;-)
    En is de sale nog wat geworden of hebben jullie de spullen moeten droppen in de carbidge can?
    We beleven hier qua politiek een europees probleem. Griekenland zit met een groot financieel probleem en moet gespekt worden door de andere EEG landen maar die hebben er niet zoveel zin an. Vanwege waarom de grieken in de problemen zijn geraakt: door wanorde in hun financiele zaken. Deze week, zelfs vandaag dacht ik, gaan de bobo's hier over praten wat de steun gaat worden. Onze minister van financien De Jager heeft hele strenge voorwaarden opgesteld en daar heeft hij zich niet geliefd gemaakt onder zijn buitenlandse collega's. Maar ja: ons ben zunig he!
    Maar goed jullie hebben de 10.000 ruim vol gemaakt, petje af hoor.

Veel plezier nog met het verkennen van LA, doe de bekenden maar de groeten ;-) (Brad Pitt enzo)

Groetjes van Cilia en Jan

• 21 Juli 2011 - 10:04

Hans En Rina:

Hoi fam.
    Gefeliciteerd met 10.000 km.een hele goeie prestatie Het zijn nu echt delaatste dagen ,verlangen jullie nu niet naar je leuke huis en tuin ,en naar de fam en vrienden en natuurlijk naar ons (grapje) mail je nog wanneer en hoelaat jullie aan komen Als het niet midden in de nacht is zien we elkaar dan wel weer
    liefs H&R

• 21 Juli 2011 - 16:45

Sandra:

Tjee goed hoor, de 10.000 km, gefeliciteerd, dat hebben jullie maar weer mooi gedaan. Geniet er nog maar lekker van die paar laatste dagen.
    Maarre gaan jullie nog wel even op zoek naar echte zeehonden want dit zijn toch echt zeeleeuwen hoor :)
    Tot snel!!
    Groetjes Sandra

• 21 Juli 2011 - 17:42

Ineke En Ferry:

10.000 kilometer, wat een prestatie, van harte,wij zien jullie graag snel !!

• 21 Juli 2011 - 18:23

Marielle:

10.000 kilometer!!!!!!!!!! Gefeliciteerd. Ik hoorde vandaag op de radio dat een jongen 16.000 kilometer wil gaan fietsen. Ik dacht zal ik even bellen dat jullie er 10.000 op hebben zitten en dat als opa en oma!!!! Super opa en oma!!! Dinsdag 26 juli om14.00 uur komen ze aan op schiphol. Ik ben erg blij om jullie weer te zien. De auto doet het weer! De remmen waren wel een beetje vastgeroest! Tot op schiphol allemaal!!!!!!

• 21 Juli 2011 - 19:32

Willemien Uit N'gein:

Hoi Teun en Gerda,

Geweldig dat jullie 10.000 km hebben gefietst!!!!!!! Wij vonden het al heel wat dat we de 1300 km tijdens de North Sea Cycle Tour hadden gemaakt.
    We vallen echt in het niets.
    Gisteren zagen we nog jullie plaatsnamenbordje toen we naar Schoorl aan Zee gingen. Daar zijn jullie ook vaak geweest zeiden Ed en ik tegen elkaar. Nog voor even heel veel plezier in de States en dan een goede terug reis naar Nederland.

Hartelijke groeten van Ed (hij komt net binnen van zijn atletiektraining) en Willemien

• 22 Juli 2011 - 08:43

Piet En Truus Brantj:

we hebben genoten van jullie verslagen ,we hopen jullie half augustus te zien en natuurlijk de verhalen nog eenste horen goede reis terug piet en truus

• 22 Juli 2011 - 13:08

Hans En Anneke:

Teun en Gerda, wat een prestatie zoveel kilometers halen wij in ons hele leven niet eens. Jullie hebben mooie verslagen gemaakt, leuk om te lezen en dingen te herkennen. Nog een paar heel fijne dagen gewenst en een goede reis naar huis.

• 23 Juli 2011 - 18:41

Piet En Corrie:

Teun en Gerda,
    geniet nog even van jullie laatste dagen in LA en een behouden thuiskomst toegewenst.
    Groetjes van Piet en Corrie

• 07 Augustus 2011 - 13:43

Annelies En Hans:

Op de voet gevolgd. Waanzinnig veel gereisd, gefietst, beleefd. Zien jullie binnenkort weer in het echt. geniet van de laatste uurtjes.En komheelhuids terug.