Aankomst in Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Aankomst in Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Aankomst in Miami

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

30 Januari 2011 | Verenigde Staten, Miami

Na toch wat tegenvallers, zijn we eigenlijk heel vlotjes in Miami aangekomen. De tegenvallers: 4 bekeuringen (in een tijdsbestek van 2 uur) van in totaal 340 euro, lagen op de mat afgelopen woensdag. En onze creditcard, die we 18 dagen geleden hadden verlengd en wat 14 dagen zou duren, waren niet bij de post vrijdag. We gaan het nu eerst maar eens proberen of we ook zonder Creditcard kunnen. Het inchecken van de bagage gaf geen problemen, hoewel 1 fiets zwaarder was dan de toegestaande 23 kg. En de plunjezak waar de 4 fietstassen inzaten was ook zwaarder: 23,9 kg. We werden uitgezwaaid door Marielle, Janny en Ronald en Coby en Rene, wat voor ons echt een verrassing was en wat we erg leuk vonden. De hoeveelheid handbagage die we meehadden, was gelukkig geen probleem. In Miami was het nog wel even spannend bij de paspoortcontrole, vingerafdrukken nemen, er werd van alles gevraagd en als we zeiden dat we van Oost naar West gingen fietsen keken de mensen ons we heel verbaasd aan. De fietsen stonden al bij de bagageband toen we door alle controles heen waren. De shuttlebus gebeld en die was er binnen 10 minuten. In de bus zaten 2 stellen en we raakten aan de praat. Waar komen jullie vandaan? The Netherlands? Nooit van gehoord. Holland? Ook niet echt bekend. Maar het fietsen vond deze meneer heel geweldig. We moeten na afloop mailen hoeveel lekke banden we hebben gehad en hoeveel banden we nog moesten kopen. Het hotel was ook snel geregeld. Morgen gaat Teun de fietsen in elkaar zetten, gaan we boodschappen doen en dan maandag voor het eerst op de fiets.
De eerste ervaring is in ieder geval heel positief.
Tot een volgende keer.

• 30 Januari 2011 - 11:12

Anneke En Ed:

Hoi Plugjes,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, niet zo leuk van de bekeuringen maar met de fiets zal je ze minder krijgen denken we. Nu even rustig aan en dan maandag het grote gebeuren.
    Heel veel fietsplezier.
    Liefs Anneke en Ed

• 30 Januari 2011 - 11:37

Nadja Van Der Putten:

Hey lieve Ger en Ton,

We zijn blij dat jullie reis goed verlopen is!!! Bij pap en mam loopt
    alles wat er mis kan gaan mis, tickets , visums, kapotte geld automaten, etc..!
    Even in het heel kort Pappa is onderweg naar Australie voor de crematie dinsdag 20.00 onze tijd en mamma komt morgen op Schiphol aan. Het is nu inmiddels wel allemaal goed geregeld! Pappa wordt daar door de zus vn Helen opgehaald. En wij halen mamma op!
    Jullie heel veel plezier en geniet van het fietsen en elkaar en doe voorzichtig. Dikke kussen Stefan Nadja Naomi en Jesse

• 30 Januari 2011 - 11:49

Marcel Leeuwerink:

Hi Gerda en Teun

Zaterdag om 5.00 ur was me effe te vroeg om jullie uit te zwaaien maar een ontzettende leuke reis wens ik jullie toe.
    marcel

• 30 Januari 2011 - 19:24

Sonja En René:

Hoi lieve plugjes,

Gistermiddag zaten we bij mc Donald en moesten aan jullie denken (gratis Wifi). Onze eerste gedachten was: ze zitten vast al op de fiets!!!!!
    Een goede reis voor maandag en tot nog maar 176 dagen !.

We missen jullie nu al! Veel liefs Sonja en René.

• 31 Januari 2011 - 19:20

Hoi Gerda en Teun,
    Zo, de eerste perikelen zitten er dus op. Wel naar hoor om met zoveel bekeuringen weg te gaan naar de States.
    Wat een leuke en informatieve site hebben jullie ervan gemaakt!
    Vandaag hebben jullie dus de eerste fietskilometers achter de rug van de heel veel die nog komen gaan. Nou sterkte en we vinden het heel leuk om op de hoogte te blijven van jullie reis.

• 31 Januari 2011 - 19:20

• 31 Januari 2011 - 19:21

• 31 Januari 2011 - 19:21

• 31 Januari 2011 - 19:24

Cilia:

Sorry, voor het 3 x plaatsen van mijn reactie.......Zal het niet meer doen!

• 31 Januari 2011 - 20:39

Henk En Marjan:

Na 3 x Celia :) houden wij het maar kort: hebben jullie een fijne eerste fietsdag gehad?
    Wij 'rijden' in gedachten met jullie mee.

• 31 Januari 2011 - 21:20

Ria & Louis B:

Op de 1e plaats een goede tocht gewenst. Als je het cveretrek/aankomst leest dan kriebelt het. Wat is dit toch dat dit je iedere keer weer lekker maakt?

Wij wensen jullie heel veel fietsplezier toe en vergeet vooral Texas niet: "everything is bigger in Texas" beweren zij.

• 02 Februari 2011 - 14:21

Piet En Truus Brantj:

wat leuk dat we jullie kunnen volgen heel veel sucses!!!!!!!!!truus en piet!!!!!

• 02 Februari 2011 - 20:38

Janny En Ronald:

Hoi lieverds, Hebben net heerlijk gegeten en zijn even aan het internetten. Jullie huis begint al een beetje ons huis te worden.Het went al heel snel. We zullen tijdens jullie afwezigheid er heel goed op passen,maar dat weten jullie. Hoe is het nu verder bij jullie. Als we jullie verslag lezen,is het daar mooi weer. We kregen vandaag op het nieuws te horen,dat het in Amerika noodweer is. Merken jullie er daar iets van of is dit alleen in het noorden van Amerika. Hopen van wel! In ieder geval geniet ze! Lfs janny en ronald,Koedijk.