Disney Hollywood studio's - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Disney Hollywood studio's - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Disney Hollywood studio's

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

11 Februari 2011 | Verenigde Staten, Kissimmee

Thanks, Barbara and Mr. Zarvis for writing a message on out site. En alle anderen mensen natuurlijk ook. Heel leuk de reacties. We hebben 4 dagen gefietst om van Fort Myer Beach naar Kissimmee te komen. We hebben nu 750 km in totaal gefietst. Meestal hadden we mooi weer en wind mee, alleen de laatste dag hadden we wind tegen en was het een stuk frisser. De eerste camping was in Arcadia en we konden kiezen: bij de campers (48 dollar) of in the wilderness (30 dollar), dan maar in the wilderness. Echt midden in een bos met zandpaden erdoor heen waar de jeugd van de camping doorheen croste met elektrische golfkarretjes en met van die motorfietsen op 4 wielen. Erg rustig dus. De volgende dag naar het Pioneer County Park in Wauchula. Manager herinnerde zich dat hier 2 jaar geleden ook 2 Nederlanders op de fiets op deze camping waren geweest. Een oude meneer die bij de receptie stond kwam later naar onze tent en wilde ons wel met de auto naar de supermarkt brengen. Erg aardig, maar het was nog vroeg dus zelf boodschappen gedaan, we hebben heerlijk gekookt, aardappel, vlees en groente met komkommer. Op maandag fietsten we langs wegen met bomen vol met sinasappels en grapefruits en ze smaakten erg goed. Op de camping bij Lake Wales, een camping vol overwinteraars. Het was al gauw bekend dat er Nederlanders op de fiets op de camping stonden. Een vrouw kwam naar ons toe en sprak ons aan in het Hollands. Om een lang verhaal kort te maken: Zij woonde met haar man in Canada en overwinterden in Florida. Zij nodigden ons uit om te komen eten. Heerlijk, vlees van de bbq, sla, gepofte aardappel en bloemkool met een sausje. Gijs en Aimee, de groetjes van Johanna en Theo uit Mook, zij herinnerden zich dat jullie twee jaar geleden mee hadden gedaan met Pot Luck. Om 6 uur begon het te hozen, dus werd er verder gegeten in de camper. Het was heel gezellig. De volgende dag naar ons hotel in Kissimmee dat we via Internet besproken hadden. Gisteren zijn we naar de Hollywood studio’s geweest, geweldig, dat kunnen de Amerikanen wel. Stunts en shows. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Anekdote van de dag: ik vertelde een meneer onderweg bij het koffiedrinken, hoe de route liep en dat we naar las Vegas gaan, even rijk worden en dan weer verder. Hij zei: I know a way to get a small fortune: start with a big one.
Tot de volgende keer, dan hopelijk het verhaal van de Creditcard met goede afloop.
Gerda en Teun ook.

• 11 Februari 2011 - 09:17

Sandra:

Heee Gerda en Teun ook natuurlijk,
    Dat klinkt helemaal goed daar en ook al nieuwe vrienden gemaakt.
    Ondertussen is mijn nieuwe bestemmig ook bekend, het wordt Canada maar als jullie terugkomen hebben we nog een maand!!
    Goede reis verder!

• 11 Februari 2011 - 09:45

Henk En Marjan:

Hello there,
    Fijn dat jullie weer een stukje op de blog hebben gezet. We pakken dan gelijk Google Maps erbij om te zien waar jullie zitten. Met Street View pikken we wat plaatjes van de omgeving mee. Wat een grote huizen daar! En er zijn nergens fietspaden denk? Hoe is het verkeer om tussendoor te fietsen?
    Wat leuk om te lezen dat jullie in het verre Florida gewoon aan de bloemkool zitten ;).
    Hier in Nederland is het vandaag grauw en druilerig. Volgens de weerberichten is het bij jullie vandaag een wat mindere dag, maar dan is het altijd nog een stuk beter dan hier hoor! Veel plezier nog, we blijven jullie volgen.
    Groetjes Henk en Marjan

• 11 Februari 2011 - 13:24

Geja:

Hier ook eindelijk een reactie uit HHW.
    Lekker dat alles zo goed loopt, wat een fantastische ervaring weer.En gelukkig is er ook bloemkool. Wij zijn alweer terug van wintersport , hebben het heerlijk gehad, wat weinig sneeuw daardoor kwamen er wel wat stenen op de pistes en beneden was het wat ijzig . Maar we zijn weer heelhuids thuis gekomen.
    We hadden een heel leuk appartement op de piste, we konden zo weg skien , perfect.
    Maar even wat anders , ik wil iedereen vragen om een stem uit te brengen op Yoeri. Hij heeft zich ingeschreven om ambassadeur te worden voor goede doelen , maar dan heeft hij stemmen nodig. Kijk op WWW.internationaalambassadeur.nl/
    melvinenyoeri, en stem op hem, bedankt alvast. En T en gerda ook, heel fijne reis verder.

• 11 Februari 2011 - 15:27

Hans En Rina:

Hebben de kaart erbij het is nog maar
    een heel klein stukje zo op papier maar toch nog 750 km het begin is er
    Geniet ervan

• 12 Februari 2011 - 13:28

Gijs En Aimée:

Haha, dat jullie ook precies op die campings hebben gestaan. Die pot luck was inderdaad geweldig en ik herinner mij Theo uit Mook, we blijken zelfs in het bezit van een foto van hem zag ik. Straks, in High Springs is het Oleno State Park trouwens een aanrader.

Veel plezier, ik ben jaloers.
    Gijs - en Aimée natuurlijk

• 13 Februari 2011 - 08:31

Pien En Alexander:

Het is erg leuk om jullie nieuwe avontuur te volgen. Ik vind het frapant dat jullie zoveel bekijks trekken en dat iedereen een babbeltje komt maken.

Gerda even tussen jou en mij, is Teun wel zuinig op zijn spullen, zoals zijn zonnebril bijvoorbeeld ? Wast hij 's avonds en 's ochtends netjes af of moet je hem iedere keer sturen ? Zo niet dan spreek ik hem wel even aan !

Geniet er van en we kijken uit naar jullie volgende verslag.

• 14 Februari 2011 - 10:13

Bart En Willemien:

Hallo Teun en Gerda,
    wat leuk om jullie te volgen. Wat een prijzen van de campings, zeg ! Worden jullie nooit uitgenodigd om ergens in de tuin te kamperen ? Of houden ze ook huis-krokodilletjes ? Heel veel plezier verder !

• 14 Februari 2011 - 12:38

Hey Lieve Ger En Ton:

Hallo Amerika hier weer even Zwanenburg...!
    Hier gaat alles lekker pap en mam weer lekker terug, nicole 40 geworden, voel ik me niet als enige zo oud hi hi !!! En Stefan heeft volop leuke sollicitaties lopen dusss hij gaat lekker! Ik zie dat jullie vandaag weer lekker weer hebben 21C, wat grappig is dat! En uit jullie verslag blijkt wel dat jullie het heel fijn hebben en veel meemaken. Tot gauw weer veel liefs en dikke kussen Stefan , Nadja, Naomi en Jesse XXXX

• 18 Februari 2011 - 11:33

Annelise En Hans:

Al eerder gedaan via facebook. Geweldig verhaal. Mop van de dag: Great! al een paar keer verteld. Grappig ook, al die mensen die het maar stoer vinden, die Hollanders op de fiets! Nou ik ben het met ze eens: ik vind jullie hardstikke stoer.. en dan ook nog dat gedoe met de creditcard: hoe overleef je de spanning. 'tWordt misschien wel afwassen daar in Amerika. En dat gaat ook zomaar niet: dan heb je een greencard nodig en daar is nog moeilijker aan te komen dan aan een creditcard.
    Die Amerikanen zijn altijd geweldig behulpzaam, daar kunnen wij nog wel wat van leren. Leuk, dat ze je uitnodigen. Dat BBQen valt waarschijnlijk niet mee: altijd grote lappen (rauw, maar wel extreen sappig) vlees. Gelukkig dan ook maar dat je zo af en toe de Hollandse pot niet vergeet.
    Het kaartje van Amerika en jullie vorderingen op de route is heel illustratief: wat een enorm land en een relatief kleie sprongetjes per fiets per dag. Maar gelukkig hebben jullie nog 157 dagen voor de boeg.
    Wij volgen jullie op de voet of aan het wiel en genieten van jullie avonturen. Blijf schrijven!!
    Veel liefs en dikke zoenen, Annelise en Hans
    PS: kort koppie, Gerda