De eerste 1000 km zitten erop - Reisverslag uit Palatka, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu De eerste 1000 km zitten erop - Reisverslag uit Palatka, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

De eerste 1000 km zitten erop

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

21 Februari 2011 | Verenigde Staten, Palatka

We hebben sinds we uit Kissimmee vertrokken zijn alweer 5 dagen gefietst. Het was weer heerlijk om te fietsen. Op 16 februari kwamen we in Mount Dora op een camping in een natuurpark, prachtig stonden we hier, aan een meer. De volgende dag hadden we een paar venijnige klimmetjes, niet lang maar wel steil en één klimmetje redde ik net niet. We kwamen in Le Land een bord tegen met een beer erop en de mededeling: caution. De camping was bij een fish camp. Gevraagd bij de receptie of er hier echt beren zijn en hij zei: af en toe, maar “they won’t bother you”. De hond van de camping heeft goed op ons gepast de hele nacht. Op 18 februari kwamen we een camping tegen die niet in ons routeboekje stond, maar wel langs de route lag. Wij hebben hier bij een afhaal pizzeria een pizza’tje’ gehaald. We hadden uit betrouwbare bron vernomen, dat het Anastasia park in St. Augustine prachtig moest zijn, dus daar wilden we na 4 dagen fietsen een dag blijven, alleen we hadden de pech dat het a.s. maandag President’s Day is (dus iedereen heeft een vrije dag), zondag races zijn in Daytona, en dat het mooi weer is. De camping van het Anastasia Park was helemaal vol, we konden wel een kamer in een motel krijgen voor 192 dollar, maar omdat we nog 160 dagen te gaan hebben, hebben we dat maar niet gedaan. Het enige wat overbleef, was de laatste plaats op een camping voor een kleine 50 dollar. De volgende dag vertrokken we van de camping maar allebei vonden we het zonde dat we niet St. Augustine konden bekijken. We zijn weer naar het Anastasia park gegaan om te vragen of ze misschien nu een plaatsje voor ons hadden, maar het antwoord bleef nee. Dan moeten we gewoon door. Na 2 km zag ik een Motel met een schappelijke prijs, gevraagd en ze hadden nog een kamer. Dus na 7,50 km was onze fietsdag klaar. We hebben eerst de fietskleding en wat andere spullen gewassen en zijn daarna in St. Augustine geweest, erg leuk, het is een heel oud stadje waar ze een soort Volendam van hebben gemaakt. Vandaag, op President’s day gaan we beginnen met de 2e routekaart. De km-stand is dan 1177 km. Het is alweer mooi weer en we zijn erg vroeg vandaag 8:15 uur zaten we op de fiets. Weer een hele leuke route gehad, we kwamen een Australier op de fiets tegen die de zelfde route fietst als wij. Wij zijn nu in Palatka, bij een McDonald’s om dit stukje op de site te kunnen zetten. Op de camping was net toen wij boodschappen gingen doen, een Amerikaan op de fiets aangekomen, hij was ook dezelfde route aan het fietsen, het wordt nog druk met fietsers.
Wat ik jullie nog graag wil vertellen:
Bij de camping in Lake Wales zagen we vijvers met hekken eromheen met een bord met een alligator erop. Wij dachten dat het een waarschuwing was dat er alligators in de vijvers zaten, maar het was een bord waarop stond dat je de alligators niet mocht voeren.
Kampeerwagens (zo groot als een touringcar) of zoals ze hier heten: RV (Recreation Vehicle) rijden hier met de auto erachter alsof het een aanhangwagen is, sommige van die auto’s hebben dan ook nog de fietsen op een fietsendrager, en op het dak een kano.
Je ziet hier hele hoge huisnummers b.v. 41.011.
En we hebben pelikanen gezien en nog wat vreemde vogels, waarvan ik de naam niet weet.
Anekdote: Een man vraagt waar we vandaan komen en wij zeggen: The Netherlands. You didn’t come all the way on the bike? Teun: No, we did a lot of swimming.

Have a good one!!!

• 21 Februari 2011 - 21:22

Cilia:

Jullie stukjes worden steeds gezelliger en professioneler, knap hoor! We worden echt goed op de hoogte gehouden van de tocht. Wat een indrukken maken jullie toch maar weer mee, wat fijn dat het ook goed weer is. We hebben de laatste dagen ook goed weer maar wel erg koud. Vannacht kan het zelfs 10 gr. vriezen. Veel plezier verder, groetjes van Cilia en Jan

• 21 Februari 2011 - 22:41

Marielle:

Lieve pa en ma,
    Ruim 1100 kilometer gefiets!! Moet wel lachen als ik vertel dat jullie er 10.000 gaan fietsen!! Ze zeggen dan dat ze dat niet eens in een half jaar redden, met de auto!! Iedereen is dus heel trots. Met een GPS nog een schat gevonden vandaag bij het Geestmeerambacht met de (klein)kinderen. Was erg gezellig. Mis jullie elke dag wel hoor!! Hoop dat we snel weer kunnen Skypen!

• 22 Februari 2011 - 09:46

Hans En Rina:

Het wordt nu pas echt een avontuur
    met al die wilde dieren !!
    geniet ervan
    Dikke kus

• 22 Februari 2011 - 13:53

René En Sonja:

Hoi Plugjes leuk te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Afgelopen weekend zijn wij voor het eest weer met onze RV (tje) op reis geweest naar Bad Bentheim. Het herstel begint dus te vorderen.
    Lieve groetjes Sonja en ook René.

• 24 Februari 2011 - 08:44

Henk En Marjan:

'Enorme ravage door gladheid op snelweg VS' stond vanmorgen op nu.nl Maar van die gladheid is bij jullie niets te merken, volgens jullie blog is het vandaag weer 25 graden op jullie plekje! Wat een heerlijke temperatuur; het is hier mistig en gisteravond hadden we hagel en een beetje sneeuw dat de polder van Anna Paulowna wit kleurde (ik was daar om muziek te maken).
    Heerlijk om weer even jullie ervaringen te mogen lezen, wat hebben jullie al weer een end gereden zeg. Als we dan lezen dat jullie er nog zo'n 9000 te gaan hebben, dan slikken we nog maar een keertje...wat een lange afstand! Maar jullie zijn dan ook wel 'profs' natuurlijk. Misschien dat we jullie kilometerstand dit jaar kunnen evenaren, maar dan wel met de camper en in een heel jaar tijd....

• 24 Februari 2011 - 15:32

Frans:

Hoi Teun en Ger
    Klinkt allemaal toppie,maar wat een afstanden.Jullie zijn na al ongeveer naar ons wintersport gebied gefietst,en met de auto vind ik het al een eind.
    Wat me wel opvalt is dat de prijzen voor een motel/camping not very cheep zijn.
    Leuk he al die dieren in het wild,zitten bij ons achter de tralies.
    Eten jullie niet teveel bij de MacD,je weet hoe sommige amerikanen er uit zien.(internetten ja ja)
    Ik ga morgen weer met de gehandicapen naar Oosterijk,dus weer een weekje buffelen en genieten.
    Ligt genoeg sneeuw, 180 boven en 120 in het dal.
    Heel veel plezier nog en take carr
    big huk,
    Snarf