Dali en Hollandse kazen - Reisverslag uit Comfort, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Dali en Hollandse kazen - Reisverslag uit Comfort, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Dali en Hollandse kazen

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

30 Maart 2011 | Verenigde Staten, Comfort

Hi, you guys!!!
Bedankt voor alle reacties die we krijgen, het is fijn om als je hier zit, hoe leuk we het ook hebben, om te lezen van het thuisfront. Ook lees ik nu dat de rugbyclub het heel goed doet zonder Teun(?!)
Gefietst tot en met dinsdag 29 maart: 3996 km, nul lekke banden. (zero flat tires)
We zijn begonnen met de kaarten waar het hoogteprofiel wordt aangegeven. Dat moet genoeg zeggen, we zijn aanbeland in Hilly County, de naam zegt het al: het wordt heuvelachtig. Maar het is goed te doen. Gisteren hadden eerst veel mist en miezerregen, het regende niet echt maar je werd er wel nat van. We zijn nu in Comfort, op een RVpark. Gisteravond zou het gaan regenen (hoera, er is zo lang geen regen gevallen) maar het zou ook gaan hagelen en onweren. De vrouw van de camping kwam naar ons toe en zei: gaan jullie maar in de recreatieruimte slapen, ik zie niet graag dat jullie in dat onweer in je tentje liggen. En dat hebben we gedaan, om 6 uur stond de tent en om 8 uur was hij weer weg. En de regen? Die is niet gekomen, althans niet vannacht.
Ik wil jullie nog een verhaal over een camping vertellen, van dinsdag 22 maart. Wij hadden een rit uitgezet van ongeveer 120 km. We hadden flinke tegenwind op die dag. Tijdens de lunch keken we op de aanvullende informatie van de route , en ja hoor er was er een camping eerder in Shepherd. Met de GPS het weggetje gevonden waar de camping aan moest liggen en bij nr. 1445 moest het zijn. (ongeveer 2,5 km vanaf de weg).We zagen hier geen camping wel een heel bijzonder huis en een man met een kruiwagen. Aan de man gevraagd of hier een caming was, en hij zei, ja, hoor, ik roep de mevrouw. Blijkt dat de camping wordt gerund door 2 lesbische vrouwen, Connie en Peach. Connie bracht ons naar de kampeerplekken, en we mochten overal staan en ze liep mee om de badkamer en de keuken te laten zien. Het is heel bijzonder, er zijn overal perkjes gemaakt met boeda beelden, Chinese terra cotta soldaatjes en nog veel meer. Bij het huis hoort een groot terras met grote tafels en ook allerlei oude reclameborden en lichtreclame. Toen we een plekje vlakbij het huis hadden uitgezocht kwam Connie weer naar ons toe. Ze moest toch de tuinman naar huis brengen dan kon ze ons wel gelijk bij de supermarkt afzetten en ook weer ophalen. Nou dat slaan we niet af. Toen Connie onze stoeltjes zag, zei ze als ik daar in ga zitten kom ik er nooit meer uit, ik dacht, als jij erin gaat zitten zak je erdoor. Connie is erg aardig, met een heeeele korte broek, waar je de helft van haar billen ziet maar weegt ongeveer 120 kilo. Ik hoorde mijn stoeltje kreunen onder haar gewicht, en de pootjes bogen door, maar wonder boven wonder bleef het heel. En zo gingen we om 4 uur boodschappen doen met de auto. Bij terugkomt op de was Peach er nu ook, ongeveer 150 kg en Kevin, een homo die boven woonde in het huis. Ik vind dit huis een soort Dali huis, allerlei rare dingen, een hoofd met in de ogen een soort glazen lampjes. De badkamer was ook heel bijzonder. Overal branden reclamelichtjes, hier van een motel. We mochten ook van de keuken gebruik maken, maar dat hebben we maar niet gedaan. Ik ging water halen in de keuken voor koffie en Kevin vroeg of ik wel eens bananenbrood had gegeten, dan moest ik toch die van zijn oma even proeven, voor allebei twee plakjes cake, in de magnetron met boter erop, “for you and your boyfriend”. Het was een hele bijzonder camping, alles zag er netjes, schoon en verzorgd uit en de mensen waren weer bijzonder aardig.
Verder in het kort: We kwamen zaterdag een tourtocht tegen, is Le Champion hier ook actief? Gedurende een half uur kwamen we steeds maar wielrenners tegen en bijna iedereen zwaaide of zei gedag. Diezelfde zaterdag ’s middags kwamen we langs een weg waar antique-kraampjes (kramen is een beter woord) bij de opritten van ranches stonden, een heel festijn wel 15 km lang. We zijn bij een zo’n marktje gestopt en wat zagen we daar: Hollandse kazen, van plastic.
Op een camping stond Teun met een man te praten en toen we zaten te eten kwam de man met de auto een zak brengen met 4 flesjes water en 2 flesjes Smirnoff ice, alles bevroren, water voor morgenochtend, dat zou dan nog wel koud zijn. Had hij speciaal voor ons bij de winkel gehaald. Geweldig.
Eigenlijk kan ik zo nog wel doorgaan, maar dan wordt het wel een heel lang berichtje.
Lieve groet van ons,
Gerda en Teun ook.

• 31 Maart 2011 - 08:19

Cilia:

Yeah! Teun met een Texaanse hoed. Wauw wat een belevenissen weer de afgelopen tijd. Wij moeten het hier doen met Cruijfferiaanse zaken ;-) Heel Ajax op z'n kop: Bestuur weg, mensen van de raad van commissarissen weg. Hij heeft het voor elkaar staat in de Telegraaf, die Cruijff toch....Zo'n klein manneke maar tot grote zaken in staat. Wat allemaal waar is van de aantijgingen aan zijn adres weet ik niet hoor, zal allemaal op de duur wel blijken.
    Zal jullie ook wel een worst zijn denk ik, nog steeds zonder flat ties rijden is toch wel een wonder. Of de wegen zijn zo goed of jullie rijden om elk steentje heen ;-)
    De koude nachten zijn voor bij denk ik, zie dat boven jullie bericht 27gr staat.
    Nou aju paraplu (zou Jan zeggen, doe ik het een keer voor hem) Goeie fietskilometers toegewenst, groetjes van ons, Jan & Cilia

• 31 Maart 2011 - 08:30

Cilia:

Nog even dit....ben ook aan het zoek gegaan in de wereldatlas hoe jullie reis gaat en zag inderdaad dat de bergen in zicht zijn! Sterkte, wat is de volgende bestemming?

• 31 Maart 2011 - 14:05

Hans En Rina:

Leuk op verzoek een foto met cowboyhoed IK heb Gerda nog even gezien en gehoord ,maar zij hoort of ziet mij niet werkt dus nog niet goed
    Wat een verrassing is het voor jullie om s,morgens niet te weten waar je s,avonds gaat slapen dat is pas vacantie Groetjes van Tien en Wim
    Liefs Hans en Rina

• 31 Maart 2011 - 17:27

Sandra:

Wat maken jullie toch leuke dingen mee, dat is wel genieten hoor.
    Gerda je moet de hartelijke groeten terug hebben van de BS-groep!! Je wordt gemist en we houden je plaatsje vrij.
    Howdy!!!

• 02 April 2011 - 16:46

Henk En Marjan:

Teun die hoed staat je goed!
    Nu Gerda nog in een line-dancegroepje en we zijn helemaal tevree!
    Groetjes weer
    Henk en Marjan