De eerste fietsdagen zitten erop - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu De eerste fietsdagen zitten erop - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

De eerste fietsdagen zitten erop

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

04 Februari 2011 | Verenigde Staten, Fort Myers

We zitten nu in een motel in Fort Myers, Beach. We hebben nu 380 km gefietst in 4 dagen. De eerste dag door Miami was best spannend. Langs 6 baans wegen, ik moest nog even wennen aan de bepakking en Miami is groot, van ons hotel naar de kust was al 30 km. Teun verloor na 500 meter al zijn fietsbril, gelukkig kon ik hem nog net pakken. De eerste camping was in een park, met een kanaal erlangs waar alligators in zwommen, geeft niks, ze komen het water niet uit, werd ons verteld. Het begint 's avonds om 6 uur al donker te worden, erg lastig als je in donker macaroni wilt koken. De tweede dag hebben we langs een weg gefietst van 60 km lang, en de wegen zijn hier recht en staan haaks op elkaar. Dus 60 km rechtdoor fietsen, het schiet wel lekker op. Langs deze weg een bord: State prisoners working. 5 gevangenen die aan het werk waren met een bewaker erbij. Het bord heeft Teun wel gefilmd, de prisoners maar niet. We hebben de 2e dag aan het Okeechobee meer gestaan, waar ze eigenlijk geen plaats meer hadden, er was een soort festival. En de volgende nacht overnacht op een campground van een kerkgenootschap. We hebben onderweg onze eerste alligator gezien. We zijn nu in Fort Myers Beach, hoever de beach is weten we nog niet, gaan we vandaag bekijken. De camping hier was 59 dollar en een motel 49,95, de keus was dus niet zo moeilijk. Als je hier vertelt dat we naar San Fransisco gaan fietsen is de reactie: "You are crazy, you are nuts". We hebben al aan diverse mensen het adres van onze website gegeven en we moeten aan het einde van de reis een man mailen hoeveel lekke banden we hebben gehad. Hij zei toen hij ons had gesproken: "wait till my buddies hear this".
Tot de volgende keer.

• 04 Februari 2011 - 14:06

Barbara - Lakes Park:

Gerda,
    I am the lady who was Nordic Trekking in Lakes Park. So happy to hear that you found a cheap hotel!
    Good luck with your travels. I will read about your adventures again.
    Barbara

• 04 Februari 2011 - 18:37

Cilia En Jan:

Weer aardig wat beleefd de afgelopen week dus. Wat een end zeg 380 km in 4 dagen, gemiddeld 95km per dag. Het rijden langs zo'n weg is leuk? Kunnen jullie ook van de omgeving wat genieten? Zijn al de campings zo duur? Maar het lijkt me ook wel lekker om op een goed bed een nachtje door te brengen. Veel plezier voor de volgende 400? kilimeters.......

• 04 Februari 2011 - 19:23

Anneke En Truus:

hallo Gerda en Teun,
    Leuk dat jullie in Fort Myers zijn ,dat is voor ons ook bekend terrein.Mijn zus (tante) heeft daar jarenlang op een campground gewoond .Zo te zien en ook te horen van je zus (hebben haar vanmiddag even gesproken)is het tot nu toe ook goed fietsweer,hopelijk blijft dat zo.

• 04 Februari 2011 - 20:28

Janny En Ronald:

Het was heel leuk om jullie aan de telefoon te hebben. Leek net of jullie hier ergens in Nederland waren. Zo dichtbij klonk het. De computer is toch wel een uitvinding,hoor! Zeker voor dit soort dingen. Ook grappig voor jullie om iets vanuit jullie huisje in Koedijk te horen. Het is gewoon de omgekeerde wereld. Liefs J+R

• 06 Februari 2011 - 13:27

Jan En Nora:

hoi teun en gerda
    leuk om jullie verslag te lezen.
    fijn dat jullie het naar de zin hebben .
    anders mogen jullie wel mijn electrische fiets lenen.(ha ha ha )
    goede reis verder.
    groetjes jan en nora

• 06 Februari 2011 - 19:06

Jpzarvis@hotmail.com:

It looks like you made it past the alligators and are making good time.
    It was a pleasure to meet you and good luck. Z

• 08 Februari 2011 - 16:10

Rene:

Hi there Gerda en Teun,
    Ik heb jullie weblog van Marcel ontvangen en ga jullie reisverhalen volgen. Zet m op en heel veel plezier bij de Yanks. Kan Teun je wel bijhouden of moet ie vaak lossen...
    de rugbygroeten

• 09 Februari 2011 - 18:04

Sybrand&Gerda:

27graden, o wat lekker! Ger, lekker om je heen kijken hoor laat Teun maar stoempen. Leuk verslag, je hebt talent! Succes

• 10 Februari 2011 - 10:33

Janny En Ronald:

hoi lieverds, zijn nog naar frans verjaardag in heerhugowaard geweest. Was gezellig. Jullie huis is dan wel heerlijk,want anders moesten we dat hele eind weer naar Den Haag terugrijden. Nu maar hopen,dat de kaart jullie tijdig bereikt. Misschien moeten jullie jullie verblijf in Orlando dan maar wat verlengen. We mailen jullie nog. Lfs janny en ronald.

• 10 Februari 2011 - 13:22

Marielle:

Lieve pap en mam,
    Vind het fijn om af en toe te skypen. Het lijkt dan of jullie helemaal niet zo ver weg zijn!! Jammer dat het van de week niet goed ging met de verbinding maar wist wel dat alles oke was met jullie. Hoe is het nu in Orlando?? Zijn jullie al in een pretpark geweest? Hier gaat alles z'n gangetje!! Dikke kus van ons allemaal.

• 10 Februari 2011 - 18:47

Gijs En Aimée:

Hoi Gerda en Teun.

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Aangezien wij exact hetzelfde tochtje hebben gemaakt, gaat alles weer helemaal leven als ik het zo lees!

Heel leuk. Nou veel plezier en de wegen worden snel na Fort Myers wel wat leuker, kan ik me herinneren. Midden en Noord Florida zijn wat rustiger in het algemeen. Maar ja, ook weer wat minder warm meestal. Zo is't altijd wat!

Veel plezier he,

Gijs