Buitje vooor het stof - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Buitje vooor het stof - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Buitje vooor het stof

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

21 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Leuk om van jullie reacties op onze berichtjes te lezen. Op deze reacties wil ik wel even ingaan. Teun zijn knie doet het goed, maar we doen het dan ook kalmpjes aan, We hebben 1 dag 50 km gefietst en vandaag zelfs maar 23 km. Teun voelt alleen wel dat zijn conditie nog niet 100% is. Voor degene die zondag al een borrel op mijn verjaardag hebben genomen, leuk maar ik was wel op dinsdag jarig. Ik had mijn haar voor de vakantie superkort laten knippen en voordat we weggingen heb ik Teun zijn haar nog met de tondeuze gedaan. Nu wil het geval dat wij een nieuwe tondeuze hebben met een tandje 3 cm. Dat heeft Teun geprobeerd op mijn haar en nu is hmijn haar dus superkort, ik hoef het niet te kammen. Gisteren was het hier 38 graden, warm dus, en als je dan denkt dat je bij de camping bent na 95 km, en de camping is er niet meer, dan is dat een tegenvaller. De camping in het volgende dorp was ook opgeheven, maar gelukkig, na 10 km was er wel een camping. Toen de tent stond begon het er wel dreigend uit te zien, maar een paar spetters en het was weer droog.
Alleen ´s nachts heeft het flink geonweerd en geregend. We hebben besloten om naar Charmes te fietsen ongeveer 25 km verderop en daar dan weer boodschappen te doen en even het plaatsje te bekijken. Onderweg nog en flinke bui gehad en toen de tent eenmaal weer stond in Charmes ook weer een pittige bui gehad. Het bleek dat we met de camper al een keer eerder op deze camping hebben gestaan. Het valt een beetje tegen wat het aantal campings betreft. Met de auto is het natuurlijk geen probleem om een paar kilometer verder te gaan maar met de fiets is 20 kilometer verder toch weer een heel stuk. Maar alles is weer wennen, als er een camping is zijn er weer geen winkels, zijn er winkels dan is er geen camping. Maar het lost zich allemaal weer op. De bakkers hier verkopen ook bier, dus met een brood en een paar biertjes kom je een heel eind. Morgen gaan we weer ongeveer 90 km. Bedankt voor de reacties en tot de volgende keer

  • 21 Augustus 2009 - 20:47

    Janny En Ronald:

    Lieve Ger, Allereerst van harte met je verjaardag.We konden niet eerder reageren,daar ik mijn laptop niet bij jullie kon aansluiten en dus jou geen email op die dag konden sturen.Nu zijn we bij F+G vandaar nu onze late reactie,maar wel gemeend. Met ons gaat het in ons nieuw vakantieverblijf uit de kunst.Donderdag is Geja bij ons wezen eten. Gezellig! A.s. maandag gaan we naar Berlijn voor een paar dagen,dan zet ik het alarm aan. Verder genieten we volop.Hebben heel veel gefietst,mooi weer en we

  • 21 Augustus 2009 - 20:52

    Janny En Ronald:

    we hebben voor dit jaar nog een duinenkaart gekocht.Hier al 3 dagen gebruik van gemaakt.Dus we vermaken ons wel,nog bedankt hiervoor.lfs j+r

  • 23 Augustus 2009 - 16:26

    Ed En Willemien:

    Hoi Teun en Gerda,

    We zijn weer thuis maar we denken nog heel veel aan onze reis naar Parijs en weer terug. Heel leuk vonden wij het om jullie te ontmoeten en te spreken in Profond de Ville. Ja het is voor ons ook herkenbaar, dan denk je bij de camping te komen maar die is er niet meer. We wensen jullie een hele goede reis verder en we gaan jullie verder volgen.
    Blijven we toch nog een beetje in vakantiestemming.
    Ook hebben we nog 2 foto's van jullie, gemaakt in Profond de Ville.

  • 23 Augustus 2009 - 18:21

    Els R.:

    Hoi Gerda en Teun,

    ...waarom gaan jullie niet lekker in een hotelletje of bed en breakfast als de campings 'zoek'zijn? Een beetje luxe verdienen jullie toch???
    Wij hebben vandaag een 'zitkuil'gegraven, een andere vorm van sportief bezig zijn! We maken een nieuw terras erbij, overdekt bij mijn atelier. In de kuil komt zand en daarna bestrating.
    Je bent gelijk je tuin weer opnieuw aan het rangschikken; planten eruit, plaats maken voor andere enz. Tijdrovend klusje, heerlijk om zo fysiek in de weer te zijn.
    Verder ben ik mijn beelden aan het opknappen voor de verkoop, want ik sta 6/9 in Hoorn op een grote kunstmarkt.
    Dit waren de berichtjes weer van hier.
    Zet hem op kanjers en geniet er zoveel mogelijk van!

    groetjes, XXX Els

  • 24 Augustus 2009 - 16:28

    Rina:

    Lieve fam
    Het is nu 7uur en nog steeds erg warm 26 graden zegt mijn laptop
    We hebben ook veel gefiets als het zo warm is word je toch vlugger moe hebben jullie daar geen last van ? 38 graden is toch niet normaal? Maar volgens de berichten gaat de temperatuur nu omlaag
    niet te veel hoop ik want wij gaan ook nog 3weken naar Frankrijk
    veel liefs en veel fietsplezier

  • 25 Augustus 2009 - 18:13

    Siem :

    Beste Gerda en Teun goed te horen dat het met de knietjes goed gaat .Het verhaalvan geen camping meer komt me bekend voor , en dan moet je wat anders bedenken , maar er komt altijd wel een oplossing , lekker dat het zo goed gaat . Wij spinnen nog even door , en dat is ook flink zweten . We leven met jullie mee

    groetje Siem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerda en Teun

We gaan weer fietsen in Amerika. Vind je het leuk om ons te volgen? Geef dan je Emailadres op. Krijg je vanzelf bericht wanneer we een nieuw reisverslag hebben geplaats.

Actief sinds 10 Maart 2009
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 75600

Voorgaande reizen:

03 Mei 2015 - 15 Augustus 2015

Trans America Bicycle Trail 2015

29 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Plugjes naar Amerika 2011

17 Mei 2010 - 30 Mei 2010

Naar Alpe d Huez op de tandem 2010

12 Augustus 2009 - 14 Oktober 2009

Koedijk - Marroko - Faro 2009

Landen bezocht: