Eindelijk vakantie (hadden jullie nog tegoed) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Eindelijk vakantie (hadden jullie nog tegoed) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Eindelijk vakantie (hadden jullie nog tegoed)

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

18 Oktober 2009 | Spanje, Madrid

Eindelijk vakantie

We zijn nu op een camping in Olhao, ongeveer 20 km vanaf het vliegveld. Sinds we hier zijn houden we vakantie, wat winkelen, wat zwemmen in het zwembad, wat zonnen dus wat wil je nog meer. Onderweg hier naartoe zijn we in een hotel geweest die het wel leuk vond dat wij kwamen. We kregen korting en daarnaast het ontbijt gratis. Heel leuk. Dat was nadat we het laatste stukje van Spanje langs de kust hadden gereden. Heel veel kust, geen campings en poepieluxe hotels, waar we nog niet eens door de bewaking heen kwamen. We zijn met de ferry vanaf Ayamonte naar Portugal gevaren. Portugal (het kleine stukje wat wij nu hebben gezien) heeft ons hart gestolen. Leuke campings, met zwembad, aardige mensen, alleen Portugees lijkt niet op Spaans en het is niet te verstaan. Maar gelukkig spreken ze allemaal Engels. Dit is ongeveer het einde van onze reis, dus we kunnen een beetje de balans opmaken van deze vakantie: tot nu toe 4825 km gefietst, 4 lekke banden, losgelopen balhoofdlager, een standaard die steeds loszat en een kapotte trapaslager(Teun) en uiteraard zijn onze kettingen totaal versleten. Teun een week aan de skaiterai, Gerda gestoken door een wesp en over het algemeen mooi weer. Van de 9 weken konden we 8 weken, 6 dagen en 23:55 uur het goed met elkaar vinden. Die andere 5 minuten ging over wat we zouden eten. N.a.v. onze ervaringen deze vakantie gaan we voorstellen de route van Burkina Faso wat te wijzigen. We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen van de terugreis, maar gaan eerst hier op de camping uit eten, om het einde te vieren. We hebben een erge fijne vakantie gehad, leuk om jullie reacties te lezen, maar zijn ook weer blij dat we naar huis gaan. Het is goed geweest. Lieve groetjes, Teun en Gerda ook.