AUTO - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu AUTO - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

AUTO

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

02 Mei 2011 | Verenigde Staten, Williams

Hallo allemaal,
Totaal gefietst: 6241 km.
Teun: 1 lekke band,
Gerda: 2 lekke banden, schroefje bagagedrager verloren, afgebroken voorderailleur.

Een klein berichtje uit Williams, een stadje aan “Route 66”. Nee, we hebben niet zo snel gefietst, we zijn hier met een gehuurde auto. Na onze rustdag in Superior hebben we 2 dagen wind mee gehad!!! Wel weer klimmen, maar dat gaat al een stuk beter met windje mee. We hebben overnacht in: Phoenix, Wickenburg, Yarnel en Prescott. We hebben heel wat moeten klimmen en we worden toch wel wat moe. Tijd voor een weekje vakantie, dachten wij. De dag dat we naar Prescott zijn gefietst was koud, de hele dag met vest en jas aan gefietst. Blijkt dat er een koudefront in dit gebied is en dat duurt nog wel een paar dagen. We zitten natuurlijk ook erg hoog, ongeveer 1700 meter, dus daar is het sowieso al koud. We zijn ook een beetje in de war met de tijd, toen ik Donny om even na middernacht wilde feliciteren met zijn verjaardag, kreeg ik Mariëlle aan de lijn en op de vraag: mag ik even de jarige Job zei ze: die ligt al te slapen het is hier bijna half 3. In Prescott bij het plaatselijke vliegveld een auto gehuurd en de fietsen mochten we bij de camping in Prescott laten staan. We hebben een stuk langs een toeristische route gereden naar Flagstaff, zo vreselijk mooi, dat kan je niet op foto’s laten zien. In Williams dus op een camping. Maar er wordt een hele koude nacht voorspeld, en de meneer die ons naar onze plek bracht, waar we de tent op zouden zetten, bood ons aan om in een cabin te overnachten, met verwarming, en dat slaan wij niet af natuurlijk. We hebben wel een biertje genomen en geproost op Donny die vandaag 18 jaar is geworden. Van harte gefeliciteerd, grote kleinzoon!!! Vandaag zagen we in de winkel waar we boodschappen gingen doen een echte cowboy, hij vertelde dat er morgenochtend, hier in Williams een “gunfightshow” wordt gegeven. Als het enigszins kan gaan we daar even kijken. Van Tornado’s, overstromingen en dat soort vervelende dingen hebben wij geen last. Alleen een koude front.

Dat was het voor nu, tot de volgende keer.

Gerda en Teun ook.

• 02 Mei 2011 - 08:47

Sandra:

Dat doen jullie goed, een weekje vakantie tijdens jullie reis.
    Goed om te horen dat jullie geen last van orkanen enzo last hebben.
    Ben zelf net een weekendje weggeweest naar Brugge, prachtweer en een leuke stad!
    Groetjes Sandra

• 02 Mei 2011 - 09:59

Hans En Rina:

Wat fijn even een weekje met de auto zal wim ook wel goed doen want die vind fietsen discriminatie van de auto Zeggen daarom maar niet dat de auto al weer 14 dagen voor de deur staat Door de droogte hebben we heel veel duinbranden gehad De grootste bij Schoorl geniet maar lekker van een fietsloze week
    Hans en rina

• 03 Mei 2011 - 11:21

Janny En Ronald:

Hoi lieverds, Het weer is hier redelijk,alleen veel wind. Dit laatste is voor Ronald wat minder. Dus worden het niet zo zulke grote afstanden,maar we genieten toch.
    Heerlijk een weekje niet fietsen en genieten van het moois van de Rocky Mountains en route 66.
    Met Geja en Frans gaat het goed. Ze hebben het er heerlijk en genieten. Ze hebben de eerste leguanen (in bomen) en krokodillen gezien. Verder stond er een wandeling over de boomtoppen via hangbruggen op het programma. Daar zullen ze ongetwijfeld nog het nodige aan natuurschoon en dieren zien.
    Let ook op jullie mailbox.Lfs J+R