Wintersport?????????? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Wintersport?????????? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Wintersport??????????

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

19 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi fans,
Totaal gefietst: 6840 km.
Teun: 1 lekke band,
Gerda: 5 lekke banden, schroefje bagagedrager verloren, afgebroken voorderailleur.

Even een heel klein berichtje. We zijn op de Nortern Rim van de Grand Canyon aangekomen en je wi l het niet geloven maar we hadden weer sneeuw onderweg en niet zo’n beetje ook. Maar eerst onze reis hiernaartoe. We zijn via Desert View (ook nog in het nationale Park Grand Canyon) richting Cameron, waar we zouden overnachten, maar we hadden zo’n gigantische wind mee dat we besloten om verder te gaan en dan maar vrij te gaan kamperen. Na 40 km vonden we een schitterende plek bij een kerkje in Hidden Springs. We hadden zelfs water en elektriciteit De dag erna naar Marble Canyon. En weer die wind mee. De camping stond alleen op een winderige plek, en schijnbaar is dat normaal want er stonden allemaal grote schermen waar je je tent achter kon zetten. ’s Avonds en ’s nachts hadden we stormachtige wind. Dat was erg jammer, het is hier ook prachtig en daar hebben we nu niet veel van gezien. De camping staat aan de Colorado River en hier beginnen de boottochten over de Colorado River. De mensen worden hier met vliegtuigjes naartoe gebracht. De volgende dag klimmen naar Jacob Lake, dat ligt weer hoog, dus weer koud. De weersverwachting was: sneeuw. Gevraagd bij het hotel: alles vol. Cabins? Alles bezet. Dus toch in de tent. Gisteren had ik voordat we vertrokken een kleine aanrijding met een auto die achteruit reed en mij niet zag, ik lag wel op de grond, maar heb niets bezeerd (nou,ja, 1 blauw bil) en ik had een lekke band, die Teun meteen heeft vervangen. We zijn daarna in winters weer naar de Northern Rim gereden. De Northern Rim is sinds 15 mei geopend en alles is volgeboekt, ook de camping. Gelukkig hadden we gereserveerd. We hebben de tent in de sneeuw opgezet. OK, het is koud, maar het is prachtig. We zijn nu in de General Store dit stukje aan het schrijven en gaan straks, wandelen. Morgen moeten we eerst weer terug naar Jacob Lake en dan kunnen we de Grand Canyon achter ons laten.

Tot de volgende keer.
Bedankt voor de reacties, groetjes, Gerda en Teun ook.

• 20 Mei 2011 - 12:01

Anneke En Ed:

Jeetje jullie maken toch alle jaargetijden mee. Wat een prachtige foto's van de sneeuw. Jammer niet een van je blauwe bil. Gerda kijk je wel goed uit!!!
    Groetjes Anneke en Ed

• 23 Mei 2011 - 12:49

Henk En Marjan :

Wat een sneeuw en wat dapper dat jullie de moed er in houden! Maar gelukkig zijn jullie lekker warm gekleed en na een lekkere (uit eten)maaltijd konden jullie vast goed doorgewarmd het bed in. Dicht tegen elkaar liggen en je houdt het het langste warm hé (maar daar zijn jullie misschien al achter gekomen?). Mooie foto's weer. Die van jullie campingplekje in de Marble Canyon is ook erg mooi, dat geeft een duidelijk beeld van hoe jullie plekje er uit zag.
    Gerda, zat je op de fiets toen je aangereden werd? Je schrijft wel 'voordat we vertrokken' maar het kan natuurlijk ook zijn dat je net een stukje over de camping liep? En een blauwe bil is natuurlijk niet fijn als je op een racefiets moet zitten, maar gelukkig had je verder geen 'verwondingen'.
    Lieve Teun en Gerda, nog heel veel plezier, blijf gezond en pas op andere weggebruikers die niet op jullie passen!
    Groetjes weer.

• 24 Mei 2011 - 05:59

Sandra:

Camping in the snow, heerlijk joh, misschien koud, maar wel de ervaringen waar je zeker achteraf met een goed gevoel op kan terugkijken.
    Ondertussen zullen jullie de Grand Canyon al weer weer achter jullie gelaten hebben.
    Grtz Sandra

• 30 Mei 2011 - 15:17

Eddy:

Bedankt voor het kaartje, het idee dat ik al die tijd in je rugzakje? heb gezeten vind ik wel geinig, het idee dat je het grootste deel bezig ben om te komen naar het onbekende,dapper hoor! Ik zal een borrel op jullie nemen. Veel plezier en denk vooral niet aan ons.
    Groet
    Eddy