We zijn in Californie - Reisverslag uit Kirkwood, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu We zijn in Californie - Reisverslag uit Kirkwood, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

We zijn in Californie

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

12 Juni 2011 | Verenigde Staten, Kirkwood

Hello beautiful people,

Totaal gefietst: 8241 km.
Teun: 2 lekke banden,
Gerda: 6 lekke banden, schroefje bagagedrager verloren, afgebroken voorderailleur.

Hello beautiful people, zo werden we begroet door een ranger, toen we de natuurcamping in Silver Springs verlieten. We zijn van het motel in Cold Springs naar Fallon gereden en we hebben nu heerlijk weer. Wat is dat dan anders, je stopt wat makkelijker met mooi weer, om even een foto te maken etc. Weer een heel ander landschap, echt een woestijn, alleen maar zand. In Fallon was de camping op een soort evenemententerrein en op de dag dat wij er waren werd er ’s avonds getraind voor de rodeo. We hebben er in het zonnetje op een bankje naar gekeken. Ook een rustdag in Fallon gehouden. En de volgende dag zijn we via Fernley naar Silver Springs gereden. In Fernley hebben we de laatste stempel in ons “paspoort” gehaald wat bewijst dat je de hele “loniest road of America” of te wel de highway 50 in Nevada hebt afgelegd. In Silver Springs naar een camping aan een meer in het Lahontan State Recreation Area. We stonden zo aan het meer. Hiervandaan naar Carson City en vandaag de Carson Pass (ruim 2600 meter hoog) beklommen. We zaten midden in een tourtocht. We werden dus regelmatig ingehaald door fietsers, die vroegen: hi guys, where are you heading? Bij de stand 8196 km gaan we de grens over van Nevada naar Califonië. Bij de verzorgingspost riepen ze ons, of we soms wat nodig hadden. Nou, een banaantje gaat er wel in voor we de grote berg gaan beklimmen. Onderweg vroegen mensen die de fietsers verzorgden of we water nodig hadden, etc. Het lijkt hier weer veel op Oostenrijk, besneeuwde bergen met groene weiden in het dal. Deze beklimming is de laatste voordat we aan de kust komen, maar voordat we naar San Fransisco gaan, huren we eerst weer een auto. We hebben hem al gereserveerd in Sacramento. We zouden vannacht weer op een natuurcamping gaan staan, maar omdat er zoveel sneeuw ligt op de berg zijn deze allemaal gesloten. We slapen nu in een soort wintersportdorp in een appartementencomplex.

Keep you posted
Gerda en Teun ook

Anekdote: We gaan koffie drinken in Fernley bij restaurant/casino de Wigwam. Dure koffie!! Bijna 4 dollar. We kregen niet eens een refill. Ik zeg tegen Teun, ik ga het gewoon vragen. 1000 x excuses, dat we nog geen refill hadden gehad en meteen werd er weer ingeschonken. We stonden op het punt op weg te gaan en ze kwam weer met de koffiepot, niets vragen maar: o, you are dry, en weer werd onze koppen volgegoten. Vlug opgedronken, en vlug weg.

• 12 Juni 2011 - 12:20

Cilia:

Ja hoor kan ook nog bij lijstje: met een tourtocht meegedaan! Nou ja lijstje zeg gerust maar lijst!

Geeft het een goed gevoel om in Calafornia te zijn?

Nemen jullie weer een weekje vrij om met de huurauto de omgeving te verkennen?

We hebben hier het Pinksterweekend, hoop mensen zijn er op uit en hebben vandaag goed weer, morgen schijnt het wat slechter te worden.

De problemen met de groente in Duitsland lijken nu van de tauge te komen, best wel ingrijpend hoor en zijn al 22 mensen aan gestorven en heel veel liggen in het ziekenhuis.

Nou plezier met jullie autotrip, groeten van Cilia en Jan

• 12 Juni 2011 - 17:10

Anneke:

Hallo Gerda en Teun ook,
    Ze zeggen wel de laatste loodjes wegen het zwaarst,maar volgens ons hebben jullie nu wel de zwaarste loodjes gehad en kan het alleen maar lichter worden We genieten iedere keer weer van jullie verslagen en zijn soms wel wat jaloers.Dus nu weer een weekje met de auto erop uit.Geniet er maar van.Keep him rolling.

groetjes Truus en Anneke

• 13 Juni 2011 - 09:45

Henk En Marjan:

Wat een aangename verrassing voor jullie om zo vermaakt te worden door de tourtocht, dat heeft die dag waarschijnlijk weer net iets extra's gegeven. Wij noemen dat een 'onderwegkadootje'. Voor ons even geen kadootjes: we zijn 'thuis' en gaan ons voorbereiden om over een paar dagen richting het zuiden te rijden: op zoek naar zon!
    groetjes weer

• 13 Juni 2011 - 11:32

Stefan Nadja En Kids:

Hey lieve Ger en Teun,

Wat maken jullie een hoop mee! Klinkt vet cool!!! We zullen alleen hier de zonnedans voor jullie doen want sneeuw en slapen in een tentje is geen goede combi!!! Heel veel plezier nog en we denken aan jullie!!
    Liefs de Putjes

• 14 Juni 2011 - 18:11

Leo P.:

kom ik vanmorgen in de stalling en wat zie ik daar? staat de Hanomag te huilen! Dus ik er naartoe om te vragen wat er aan de hand is. Al snikkend en schokkend komt het hoge woord eruit, hij mist z'n baasjes.
    Andere jaren, zei die, ben ik al een paar keer uit de stalling geweest lekker de weg op naar verre oorden en nou sta ik hier maar te staan in die duffe boel hier onder het stof. Ik heb hem gezegd dat jullie een hele grote fietsreis door de VS aan het maken zijn maar dat wist hij wel, alleen hij heeft geen internet zodat hij jullie niet kunt volgen. Dus heb ik verteld wat jullie zoal beleven onderweg van storm en hurrycanes, van hittegolven en sneeuwstormen, van water in en ijs op de tent, van lekke banden en ander materiaalpech. Het belangrijkste was dat ik hem kon geruststellen dat jullie enorm genieten en in een blakende gezondheid verkeren en dat het grootste gedeelte er op zit. Toen kalmeerde het Hanomagje en heb ik hem nog een aaitje gegeven.