We hebben een ECHTE BEER gezien - Reisverslag uit Winters, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu We hebben een ECHTE BEER gezien - Reisverslag uit Winters, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

We hebben een ECHTE BEER gezien

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

23 Juni 2011 | Verenigde Staten, Winters

Hoi allemaal,

Totaal gefietst: 8584 km.
Teun: 2 lekke banden,
Gerda: 6 lekke banden, schroefje bagagedrager verloren, afgebroken voorderailleur.

Even een klein berichtje. We zijn dus van Yosemite naar King’s Canyon gereden. Hier staan reusachtige bomen: Sequoia’s. Deze bomen kunnen wel meer dan 3000 jaar oud worden. Op de camping in King’s Canyon was het niet druk. We hadden weer een prachtige plaats mét berenbox. We kregen al gauw buren en dat bleken Nederlanders te zijn die al 30 jaar in Australië wonen. Guus en Astrid. Dat was meteen gezellig. We zijn ’s middags een wandeling gaan maken in het park. Eerst naar de “General Grant tree”, een sequoia van 2500 jaar oud en daarna door het park. Beetje vergist in de afstand, dus we waren een op een gegeven moment bang dat we verdwaald waren. En nu had Teun net niet zijn GPS meegenomen. Na de King’s Canyon zijn we naar het Sequoia park gegaan waar de “General Sherman tree” staat, de grootste boom qua omvang en gewicht ter wereld. In het Sequoia Park heb je een museum en vandaar kon je met de shuttlebus naar de Mono Rock, en na deze Rock beklommen te hebben hadden we een prachtig uitzicht over de valley en wat denkt je: we waren bijna weer bij het museum teruggekeerd, toen we een beer zagen lopen in het bos. Geweldig!!! Wat een beest. We hebben een echte beer gezien!!!!! Voordat we nu weer teruggaan naar Sacramento willen we naar Death Valley, we moeten dan een ommetje maken van ongeveer 600 km. Overnacht op een camping in Tehachapi,een dorp waar het waarschijnlijk erg tochtig is want er stonden duizenden windmolens. De bejaardenclub zat te kaarten in de ruimte voor douche, zeker om geen last te hebben van de wind. Erg lollig natuurlijk als je gaat douchen: “Mevrouw, ik wil uw rug wel wassen hoor!!” Volgende dag dus eerst weer een stuk rijden, maar ik had het er wel voor over. Ook dit is weer heel bijzonder. Death Valley is een vallei met niets. Bergen aan weerszijden en woestijn en verder niets. Death Valley staat bekend om zijn hitte en droogte. En de hoogste temperatuur die wij gemeten hebben was 111 graden F. We zijn naar Badwater gereden, dat is het laagste punt in de USA. Een zoutmeer, drooggevallen natuurlijk ,dat ligt 89 meter onder Sea level. Vandaar weer teruggereden, na een overnachting in Independence, naar Sacramento. We reden met de auto een stukje wat we ook met de fiets hadden geklommen, in de auto gaat het toch een stuk makkelijker. De fietsen stonden nog bij het motel, de eigenaar had zelfs nog een zware ketting om onze fietsen gehangen, voor alle zekerheid. Vanmorgen de auto weggebracht en weer een ritje gefietst, niet zo ver, omdat we nu laat vertrokken. We staan nu in het Lake Solano Park vlakbij Winters. San Francisco here we come!!!!!
Voor de mensen die op vakantie gaan/zijn en dit nog lezen: hele fijne vakantie. En verder weer bedankt voor de berichtjes.

We keep you posted!!
Groet van Gerda en Teun ook.

• 23 Juni 2011 - 20:16

S&G:

In Amerika is toch alles het grootst?
    Het alles in de overtreffende trap past wel bij jullie. Wat een afstanden en temp. verschillen.

Hebben jullie geen heimwee?

Gewoon een weg met af en toe een bochie?

Nederland hoef je op zich niet zo te missen, alles gaat hier zo als het gaat. Dus geniet nog even.

Groeten, G&S.

• 23 Juni 2011 - 20:34

Janny En Ronald:

Hoi lieverds, Wel spannend de eerste beer,die jullie tegen kwamen. Gelukkig kwam ie niet jullie richting op,want zo'n kolos blijft toch gevaarlijk. In ieder geval zijn jullie weer een ervaring rijker. Ongelooflijk van die bomen,dat ze zo oud zijn. Beseffen jullie wel,we leven in 2011, dat zo'n boom ruim 990 jaar daarvoor zijn levenslicht zag.Het is gewoon niet voor te stellen,dan is de natuur toch schitterend. En dan de keerzijde de Death Valley, een groter contrast is er toch niet!
    Bij ons heeft het een paar dagen flink geregend,veel bewolking en zo nu en dan zon. De temperatuur was wel redelijk (ongeveer 16 à 18 graden). Voor de natuur is die regen een zegen. Voor ons soms waardeloos,vooral als je op de golfbaan staat en dan kletsnat bent. Maar ja, gelukkig wordt het 't weekend en volgende week weer mooi weer. Vandaag heeft Janny jullie tuin weer gefatsoeneerd. Ik heb haar wat geholpen. Het ziet er weer toonbaar uit. O ja,op de golfbaan Wim,
    de vriend van wijlen tante Nel,ontmoet. Het ging gelukkig goed met hem.Hij genoot van het golfen. Voor nu veel lfs J+R en jullie "let's go to San Francisco"en geniet ze!

• 23 Juni 2011 - 20:59

Marielle:

Lieve paps en mams,
    Geweldig een echte beer!!! Ziet er allemaal wel geweldig uit. Ben wel beetje jaloers hoor. Misschien als ik later groot ben gaan we ook wel naar amerika, maar op de fiets?????? Daar moet ik nog even een paar jaar over nadenken. Geniet er maar van zoals andere ook zeggen aan de dagelijkse dingetjes in nederland mis je niks. ( mij misschien een beetje?). dikke kus van mij en alle jongens!!!!

• 23 Juni 2011 - 20:59

Marielle:

Lieve paps en mams,

• 24 Juni 2011 - 08:05

Jose Schaper:

Hoi Gerda en Teun, wat maken jullie toch een fantastische reis, en wat genieten we van jullie reisverhalen. Wat een prachtige foto's, wat een verhalen, wat een ervaring. Na veel slecht weer nu gelukkig lekker in zonnetje fietsen. Op naar het einddoel, maar eerst 'let's go to San Fransico', put a flower in your hair.
    Lieve groetjes van je ex-collega's Astrid en Jose

• 25 Juni 2011 - 09:07

Sandra:

Super hoor, echt een fantastische reis. En dan ook nog een beer zien, hoop dat ik ze ook zie tijdens mijn reis.
    Nou nog ruim 30 dagen, geniet er nog even van. Hier regent het weer eens voor de verandering maar we gaan een paar warme dagen tegemoet.

• 01 Juli 2011 - 20:01

H En A Mulock Houwer:

Hé, Teun en Gerda,
    Geweldig! En danb ook helemaal naar Death Valley. Zijn jullie niet meer dood dan levend aangekomen? En hebben jullie die visjes nog zien zwemmen in badwaters? Was er in het sequoia bos nog die omgevallen boom, waar ze begin1900 en doorgang voor een auto doorheen gemaakt hadden?
    Wat een avontuur! Ben wel heel nieuwsgierig om alle verhalen nog eens in het echt van jullie te horen.
    We blijven jullie op de voet volgen.
    Veel liefs, ook aan san fransisco.
    Veel liefs, Annelise en Hans

• 12 Juli 2011 - 17:02

Janny En Ronald:

Hoi lieverds,Rouwkaart bij jullie binnengekomen van H. van Croonenborg (zie ook mijn mailtje).Lfs
    J+R