Nog steeds in Florida - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Nog steeds in Florida - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Florida

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

27 Februari 2011 | Verenigde Staten, Madison

Hi Folks,
Badankt voor jullie reacties. Het is erg leuk om hier wat van jullie te horen, blijf vooral reageren, we kijken er naar uit.
De vorige keer vertelde ik al dat we een Amerikaan waren tegengekomen, erge aardige man, hij wist ook in de volgende plaats een camping, dat was erg handig, want in onze routebeschrijving komt geen camping voor. Alleen op deze camping wonen de meesten kampeerders permanent, is het washok erg smerig. Met aan de ene kant de treinrails en de andere kant de weg. We hebben dan ook niet veel geslapen. Toen we net lagen, kwam er een trein langs en vlakbij de camping gaf hij een lel op zijn toeter (of hoe heet dat bij een trein), ik dacht dat de trein zo mijn tent zou binnenrijden, zo dichtbij leek het. We hebben afscheid genomen van onze Amerikaanse fietser, hij gaat in Gainsville bij vrienden langs. De volgende dag begon onze route over een fietspad, gemaakt van een oud treintracee. We hebben overnacht op het O’Leno & River Rise Preserve State Park in High Springs. De ranger had wat moeite met onze gegevens in de computer te zetten: What is your telephone-number? Ik dacht: wat moet je nou met mijn tel.nr? Ik zei: We live in the Netherlands. Antwoord: O. Your Zippcode is only 4 figures? Yes, we live in the Netherlands, there we have only 4 figures. Antwoord: O. In what state do you live? We live in the Netherlands, that is in Europe. Antwoord: O. Toen we boodschappen gingen doen, o.a. 4 blikjes bier, moest ik mijn geboortedatum opgeven, omdat ik alcohol kocht. We hadden een prachtige plek, met water en electriciteit. De volgende morgen kwam de buurman langs met zijn koffiepot, hij had voor zichzelf teveel gezet, of wij ook wilden en de buren ernaast ook. Hij vertelde dat vanmiddag de Discovery zou worden gelanceerd om 16:00 uur. Na een rustige fietsdag kwamen we terecht in weer een natuurpark: het Stephen Foster Folk Culture Center State park. We vroegen of er nog plaats was voor 2 nachten. Een jonge ranger hielp ons en zei dat hij wel voor 1 nacht nog plek had, maar het werd weer mooi weer het weekend, dus alles was vol. Toen hij ons beteuterde gezicht zag en ons hoorde praten tegen elkaar: wat zullen we doen? Zei hij: do you need water and electricity? If you donot need that, we have primitive camp. Nou dat doen we dan maar. Bij het inschrijven liet hij ons van alles zien en we kregen allerlei blaadjes mee. Ik had onderweg hiernaar toe gelezen dat meneer Foster, het lied “Way down Upon the Suwannee River”. had geschreven, erg bekend, in Nederland kennen we het ook wel, ik vroeg aan de ranger of hij het kon zingen, maar daar begon hij toch mooi niet aan. Het is een hele afgelegen plek, maar heel leuk, met 3 banken om een brandhaard heen. Geen lancering gemerkt om 16:00 uur, klopt want hij werd om 16:50 uur de lucht in geschoten. In dit park hebben we een vrije dag genomen, gewandeld door het park en zagen verschillende plekken waar brand was geweest. Vandaag zaterdag 25 februari gefietst naar Madison.
Tot de volgende keer.

• 27 Februari 2011 - 07:58

Henk En Marjan:

Natúúrlijk moest je je geboortedatum opgeven bij het kopen van bier: die man kan toch niet zien hoe oud je bent??!! ;-)
    Het is leuk om weer een stukje met jullie mee te mogen reizen en te lezen over de contacten die jullie hebben onderweg. ‘Way down Upon the Suwannee River’ kon ik me niet zo gauw herinneren, maar ik heb even geYouTubed en nu weet ik het weer. Het is zondagochtend, het waait hard en het regent en dan is zo’n heerlijk deuntje op de achtergrond erg mooi dus dank voor de tip.
    Groetjes weer en tot de volgende keer na -hopelijk voor jullie- rustige nachten zónder treintoeters!
    Henk en Marjan

• 27 Februari 2011 - 08:46

Gijs En Aimée:

Ha, jullie hebben kennisgemaakt met de heerlijke camping van Hawthorne zo te lezen. Zijn wij ook geweest. Troost je, zo beroerd kom je ze niet veel meer tegen!

Gijs en Aimée

• 27 Februari 2011 - 09:55

Marielle:

Lieve ma en natuurlijk pa! Alles gaat ze gangetje hier. Ben wel erg blij om te lezen dat alles nog steeds lekker gaat daar. Donny vertelde nog dat hij julllie had gesproken! Hij vind het ook leuk om jullie zo af en toe te spreken. Hier thuis gaat er nu wel wat gebeuren. Eerdaags gaat toch eerst de keuken eruit en het achterkozijn. Daar komen openslaande deuren. Over de dakopbouw wordt donderdag gesproken bij de gemeente!! Spannend maar de uitslag zal nog wel even duren. Het lijkt hier wel herfst dus geniet maar lekker daar in de states!!! Dikke kus van ons allemaal.

• 27 Februari 2011 - 15:47

Anneke En Ed:

Hoi Plugjes, We genieten van jullie berichtjes fijn dat alles goed gaat. Jammer dat jullie de lancering niet hebben gezien was leuk geweest.Hier gaat alles z'n gangetje en het weer is knudde dus genieten jullie maar lekker van de zon.
    Kijken uit naar de volgende nieuwsbrief.
    Liefs Ed en Anneke

• 27 Februari 2011 - 17:07

Cilia:

Wat een compliment Gerda, dat ze naar je leeftijd vragen als je bier koopt! Mij vragen ze het niet hier in de supermarkt!!!
    Op de website zie ik dat jullie al in Madison zijn aangekomen en dat het daar 28 gr. is en zonnig, wauw wij moeten ons hier behelpen met een dag vol regen en 5 graden. Maar: de komende week beloven ze wat beter weer, wel aan de koele kant maar wel het zonnetje af en toe.
    Wij hebben de lancering van de laatste Discovery op het journaal gezien.
    Krijgen jullie nog wat mee over de onrust in het Midden Oosten? Obama zien we regelmatig hier iets over zeggen.
    Groetjes van Jan en Cilia

• 27 Februari 2011 - 17:50

Trudy Tuijn:

Hier in de Kromdel genieten we van jullie belevenissen en hopen het ook nog eens een keer te doen.
    Mogen we wel wat meer aan onze conditie werken.
    Eerst gaan we in April met de fiets OP HET DAK een par maanden naar Turkije en hopen daar af en toe een stuk te kunnen fietsen.
    Veel plezier en pas goed op jullie zelf

• 28 Februari 2011 - 13:08

Coby En Rene En Een :

Hallo Gerda en Teun,
    Heb ik Marielle en Erik een paar dagen niet gesproken, hoor ik dat de verbouwing nu toch gaat beginnen.
    Grappig, dit via een "kleine" omweg te horen.ha,ha. Wat hebben jullie in zo'n korte tijd al veel meegemaakt en te vertellen. We blijven jullie volgen.
    Coby en natuurlijk Rene.

• 28 Februari 2011 - 13:09

Nogmaals Coby:

P.s Het paste er niet op. Maar die leuke, lieve spaniel is bij ons, wilde ook effies op vakantie!

• 28 Februari 2011 - 13:52

Janny En Ronald:

Hier een groet uit het koude en bewolkte Koedijk. Alles gewoon zijn gangetje,al zou de zon hier zéér welkom zijn! De blauwe enveloppen zijn weer binnen,jammer dat je hier niet direct aan kan beginnen (grappig deze zin rijmt). Gisteren Yoer en Geja nog op visite gehad. We hebben heerlijk bami gegeten. Zoals we zien,vermaken jullie je wel en is het daar nog mooi weer. We zijn er toch wel jaloers op. Jullie zijn nu op weg naar Madison. Het schijnt een heel leuk studentenstadje te zijn met veel leuke eettentjes en kroegjes.Verder zou dit stadje veel fietsers aantrekken.Althans dit heb ik gehoord. Blijf genieten. Lfs. Janny+Ronald.

• 28 Februari 2011 - 15:26

Hans En Rina:

Hebben altijd gedacht dat ze in Amerika geen fietspaden hadden
    Zo leren we nog wat .De lente is hier in aantocht maar nog niet zulk mooi weer als bij jullie nog steeds veel regen en koud .Stefan gaat morgen beginnen bij zijn nieuwe baan .
    Hebben ons daarom te eten gevraagd
    was erg gezellig.
    Zo te horen genieten jullie ervan
    ga zo door
    liefs Hans en Rina

• 03 Maart 2011 - 22:51

Ruud Harmsen:

Ha die Teun en Gerda,
    Ik vind het heel leuk om jullie verslag elke keer te lezen. Ihad niet zo snel door dat ik ook kon reageren. Maar in dit stukje zag ik dat het wel kon en zie ik reageer nu.
    Vraagje: is jullie camera gejat?
    Ik zie nog steeds dezelfde twee fotoos van jullie op het fotobook.
    Groet Ruud

• 06 Maart 2011 - 14:19

Nelly En Piet:

geweldig zo jullie te kunnen volgen . We hebben vandaag weer de bekende Zondagse wandeling door de Kennemer duinen gemaakt met Hans en Rina . Even bijpraten en zo gingen jullie de revu ook even paseren.En kregen zo jullie mail adres.Dus vanaf vandaag gaan we jullie volgen,allemaal erg spannend.
    Ton en Gerda veel sterkte en veel plezier.
    Groetjes Nelly en Piet

• 07 Maart 2011 - 16:19

John Zarvis:

How are the tires holding out? Z

• 07 Maart 2011 - 16:47

Je Gitaar Maatje:

hallo gerda en teun !
    Leuk om alles mee te lezen!
    En ik ben na 2 x al gestopt! Wacht wel op jou!
    Lieve groetjes Emmy en Angelique ook!