Berichtje uit Navasota, Texas - Reisverslag uit Navasota, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Berichtje uit Navasota, Texas - Reisverslag uit Navasota, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Navasota, Texas

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

25 Maart 2011 | Verenigde Staten, Navasota

Hallo Hollanders
Eerst maar weer de stand van zaken:
Gefietst: 3600 km en nul lekke banden (zero flat tires).
Wij zijn op de camping in Navasota, waar we een rustdag houden. We staan hier met nog 2 stellen waarvan er 1 inmiddels weer is vertrokken.
Het landschap waar we op dit moment doorheen fietsen lijkt een beetje op de omgeving van Zuid-Limburg. Het zijn meestal 2-baans wegen met weinig verkeer. Het gaat wat omhoog en omlaag. Je ziet prachtige woningen/ranches die staan in bossen en vaak de beschikking hebben over een eigen vennetje. In Nederland zou deze omgeving onmiddellijk vallen onder natuurmonumenten.
Ze hebben hier grond zat, en de mensen hebben dan ook de mogelijkheid om op enorme kavels te wonen. Het wil niet zeggen dat je daarmee ook allerlei dingen kunt doen zonder dat anderen daarvan op de hoogte zijn. Het blijken toch kleine gemeenschappen die elkaar goed in de gaten houden. Het is onwaarschijnlijk de hoeveelheid kerkjes die je tegen komt. Zien er allemaal heel verzorgd uit. Waarschijnlijk heeft dit te maken met dat de mensen op deze manier contacten met elkaar onderhouden. Om ergens anoniem te wonen kun je dus beter ergens in een willekeurige nieuwbouwwijk in Nederland wonen.
Van het autoverkeer daar kunnen wij in Nederland nog wat van leren. De auto’s en vrachtwagens blijven meestal netjes achter je rijden totdat de weg vrij is en ze met een grote bocht om je heen kunnen. Gisteren was het voor de eerste keer dat een auto erg dicht langs ons passeerde.
Het lijkt ons nuttig om de volgende gebeurtenis toch maar even te vermelden omdat iedereen het buiten Europa kan oplopen.
We hebben benzine nodig om ons brandertje te kunnen stoken. We lopen ongeveer 1:1000 dus is het af en toe het nodig om een benzinestation te bezoeken. We hebben een soort bidon waar we ongeveer een halve liter in kwijt kunnen. Bij de laatste keer tanken lukte het niet helemaal met het bankpasje. Bij het een aantal keren proberen lukte uiteindelijk om ons pasje geaccepteerd te krijgen.
Het bonnetje wat de pomp leverde na het tanken gaf een bedrag aan van 0,68 dollar, wat ook klopte met de afgenomen hoeveelheid.
Het toeval wilde dat er nog wat rekeningen betaald moesten worden. Met Internetbankieren is dat tegenwoordig geen enkel probleem. Met het ophalen van de laatste mutaties bleek voor het halve litertje benzine, 75 dollar te zijn verrekend. Toch even schrikken. Gaat het wel helemaal goed met pinnen? Gelijk het benzinestation weer bezocht maar die konden niets voor ons doen (betaald is betaald en er staat $ 0,68 op het bonnetje). Daarna de Postbank op verschillende manieren benaderd en uiteindelijk kwamen die met een antwoord.
Buiten de eurozone is het mogelijk dat de Postbank het verwachte te besteden bedrag in rekening brengt wat dan weer op een later tijdstip wordt gecorrigeerd. Kennelijk is die 75 dollar het gemiddelde bedrag voor een tankbeurt. Het was dan ook een opluchting dat na een paar dagen er inderdaad maar $ 0,68 was afgeschreven.
Morgen gaan we weer verder. Texas is enorm groot, dus voorlopig zijn we hier nog wel even.

Hartelijke groeten, blijf reageren.

Teun en Gerda ook.
PS: Lance Armstrong zijn we nog niet tegengekomen.

• 25 Maart 2011 - 20:25

Marielle:

Lieve Pa en Ma,

Fijn om weer wat van jullie te lezen. Helemaal fijn dat het allemaal nog steeds zo goed gaat. Mis wel het skypen, dan kan ik jullie ook even zien!! Hier alles oke. Dikke kus!!

• 26 Maart 2011 - 10:37

René En Sonja:

Hoi Plugjes,

Wat zitten jullie momenteel in een pracht omgeving !!! Met een gemiddeld brandstofverbruik va 1 op 1000 kunnen jullie het voorlopig nog wel even uitzingen. Wat een perfecte foto trouwens van het tanken. Geniet van iedere dag en tot horens, ziens.

Lieve groetjes René en Sonja

• 26 Maart 2011 - 15:47

Gijs En Aimee:

Mag ik eens vragen, die foto van die wc-deuren, met Guys en Gals, die is volgens mij genomen in Mississippi, in Poplarville op de camping. Hebben jullie daar die reusachtig dikke eigenaar nog gesproken? Brad heet ie. Hij mailt me nog steeds weleens iets toe. Nou zo te lezen gaat het wel goed allemaal en we blijven lekker meelezen.

Gijs en Aimee

• 27 Maart 2011 - 13:42

Annelise En Hans:

Lieve teun en gerda,
    Wat een avonturen! Soms om koud van te worden, soms om heel warm van te worden en wel van meer dan alleen van de schrik! We volgen jullie in het wiel en op de voet.
    Leuke foto's ook: vooral van teun die benzine tapt in een bidonnetje. Zij jullie al eens in zo'n fantastisch huis geweest? Zien jullie ook veel armoedige zaken, waarvan die campingplées wel een voorbeeld zijn ( kon je daar doortrekken of was het een ton?). Nog 120 dagen maal 100 kilometer per dag =1200 +3600= 4800. Zijn jullie er dan?
    Blijf vooral schrijven.
    Kus, Annelise en Hans.

• 28 Maart 2011 - 09:50

Hans En Rina:

Gezien dat Ton z,n kuiten niet van het vele fietsen zijn geslonken dat doet ons deugd in Texas verwachten wij wel dat jullie met zo,n grote cowboyhoed op de foto staan ,is namenlijk traditie.geniet maat lekker verder liefs

• 29 Maart 2011 - 18:11

Henk En Marjan:

Hallo Teun en Gerda,
    Ook wij moesten tanken onderweg….maar ons ‘tankje’ is een stuk groter dan die van jullie, slik!
    Leuk dat jullie een reactie op onze blog hebben achtergelaten. Inderdaad als we allemaal weer in het land zijn, dan moeten we maar eens ‘campertje kijken’, we zijn reuze benieuwd wat jullie nieuwe camper wordt/is? Maar voorlopig eerst nog even fietsen......
    Verder sluiten we ons graag bij Hans en Rina aan: we willen jullie wel eens zien met een cowboyhoed op of anders misschien tijdens het line-dancen??!!
    Groetjes Henk en Marjan

• 30 Maart 2011 - 14:07

Ineke En Ferry:

Hé Gerda en Teun,
    We lezen zo nu en dan jullie reisverslagen en kwam er achter dat we ons konden aanmelden voor het krijgen van een berichtje zodra jullie een nieuw verslag gemaakt hebben, dus dat heb ik maar gedaan. Uit jullie verhalen maken we op dat jullie het ontzettend naar het zin hebben en weinig of geen vervelende dingen zijn overkomen of meemaken. Hier is alles prima en het begint alweer lente te worden, ook lekker fietsweer in Holland dus. Het rugbyseizoen zit er bijna op en de competities zijn gespeeld, ons eerste is als vijfde geëindigd en ons tweede als zevende. Onze dames hebben het wat beter gedaan en zijn vierde geworden. Ik heb begrepen dat jouw taak erg goed wordt waar genomen alleen zijn we er achter gekomen dat Ruud heel slecht is in het optellen van de barstaten dus of dat allemaal klopt is een verrassing. Komende vrijdag is het 1 april en worden alle leden die 30 jaar lid van onze club zijn gehuldigd bij een hapje en een drankje. Jammer dat jullie daar niet bij kunnen zijn want er staat ook een Ouweballenwedstrijd gepland maar jullie genieten nu van een hele mooie en wel verdiende vakantie. We kijken uit naar jullie volgende belevenissen. Veel plezier samen en tot gauw.