90 graden F - Reisverslag uit Brackettville, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu 90 graden F - Reisverslag uit Brackettville, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

90 graden F

Door: Gerda en Teun ook

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

04 April 2011 | Verenigde Staten, Brackettville

Hi you guys,
4266 km, 0 lekke banden.
We kwamen zaterdag 2 april aan in Brackettville en de camping was op het terrein van Fort Clark, een fort, waar generaal Patton commandant was. Eigenlijk zouden we morgen een rustdag hebben, maar we willen hier wel even rondlopen en het museum bezoeken. Maar eerst de tent opzetten, en boodschappen doen. Hier in Texas heb je een soort Drive-in winkels, en dan speciaal voor drinken, Beverage Barn heet dat. En tegenover de ingang van het fort was zo’n winkel. Wij zijn op onze fiets naar binnen gereden. Na ons stopte een vrouw in een auto. Bleek een journaliste van de krant te zijn, zij vroeg of ze van ons een foto mocht maken? Afgesproken bij de supermarkt. Terwijl wij aan het winkelen waren kwam de man van deze vrouw naar ons toe om ons te interviewen en een foto te maken. Deze meneer vertelde ons dat ook in de krant staat: “pray for rain, it works!!”, want het heeft hier al 6 maanden niet geregend en de temperatuur is voor de tijd van het jaar extreem hoog. Na ons e-mail adres te hebben gegeven, en buiten bij de fietsen een foto te hebben gemaakt, hebben we weer afscheid genomen, het artikel krijgen we per mail toegestuurd.
Wij vinden Texas een prettige staat, de Texanen zijn er trots op dat ze Texaan zijn. Een beetje zoals de Friezen bij ons. Overal zie je de Texaanse vlag en gebruikvoorwerpen met het symbool van Texas, een handdoekenrekje van hoefijzers, noem maar op.
Wij zijn de afgelopen dagen door erg heuvelachtig landschap gereden, misschien een goed idee voor onze toerclub om hier een 2-daagse te organiseren. De temperatuur is hier altijd goed en het regent weinig. In het weekend rijden hier veel motorrijders. Op vrijdag begint dat al en er was in de buurt een rally. We werden regelmatig ingehaald door motorrijders, soms in groepen van 30-40 man.
Ik houd het kort, morgen gaan we weer verder, eerst naar Del Rio daarna richting El Paso, daar tussenin zijn de stukken waar geen faciliteiten zijn, we moeten dus zorgen dat we voldoende eten en vooral voldoende water bij ons hebben.
Have a good one!!
Gerda en Teun ook.

PS: Misschien hebben we de komende tijd ook geen internet, we weten het niet. Dus wees niet bezorgd, als je even niets hoort.

• 04 April 2011 - 09:35

Cilia:

Yeah! Het eerste krantenartikel komt eraan....nog even en dan komen jullie Oprah Winfrey tegen ;-)

De ergste Ajax-storm is wat gaan liggen. Ze hebben in ieder geval gister gewonnen dus doen daarmee goede zaken!
    We hebben hier afgelopen zaterdag een prachtige dag gehad: overal boven de 20 gr. met veel zon, dus genieten. Zondag deed in de middag nog een klein beetje mee, dus we hebben een super weekend gehad.
    We hebben hier in het Amsterdamse bos een grote groep Japanse Kersenbloesembomen staan die geschonken zijn door de Japanse gemeenschap die met zo'n 3000 mensen leeft in Amstelveen. Deze bomen staan weer prachtig in bloei en daar zijn we gister van gaan genieten. Ze hebben ook een kleine plek gemaakt als herdenkingsplaats voor de mensen die de aardbeving en tsunami onlangs in Japan niet hebben overleefd.
    Verder schiet het in Libië niet echt op, Kadafi zit er nog steeds en de no fly zone die is uitgeroepen door de UN zet nog niet zoveel zoden aan de dijk. De opstandelingen doen veel aanvallen ad hoc, of te wel er is geen goede leiding die hen helpt. jammer hoor, er doen nu wel meer landen mee met het bewaken van het luchtruim waar onder Nederland. Onlangs hebben, ik dacht Amerikaanse vliegtuigen geschoten vanuit de lucht op de opstandelingen omdat ze dachten dat het de troepen van Kadafi waren.
    Goeie voortzetting van de reis!
    Groetjes van Jan & Cilia

• 04 April 2011 - 09:59

Hans En Rina:

Eet en drink vooral goed ,want we willen jullie nog wel herkennen bij thuiskomst.Het wandelseisoen met Piet en Nel is weer afgelopen dus koffie met gebak bij parnassia.Nu weer fietsen want ik (Rina) moet nog wat k.m in de benen hebben ,want we gaan over 2 weken weer kamperen,Het weer is hier goed zaterdag 20 graden dus zonder jas aan fietsen helemaal goed liefs

• 04 April 2011 - 12:39

Janny En Ronald:

Hoi lieverds, Het weekend was het hier eindelijk mooi weer. Nog heerlijk gefietst en zondag naar de pasar malam (de kleine) geweest. Dit is niet te vergelijken met de grote in Den Haag,want die is pas eind mei dit jaar. Het begint hier nu echt lente te worden. Vorige week was het nog koud, bijv afgelopen vrijdag. Dan kan je je niet voorstellen,dat het de volgende dag,dus zaterdag, 24 graden is geworden.
    Zo te horen is het bij jullie nu heel lekker weer, wel droog. Neem in ieder geval voor onderweg genoeg water mee. Je kan er liever mee verlegen zijn dan er om verlegen!
    Als we de heuveltjes zien, dan passen wij toch echt. De duinen naar Egmond ,Bergen aan Zee zijn echt onze tax. O,ja Teun ,Janny was heel trots op haar Koedijkse Bonanza. De cowboyhoed stond je heel goed. Ger,wat ben je bruin op de foto. Nog eventjes en je haalt Ronald in. Voor nu liefs, Janny en Ronald en geniet ze!

• 04 April 2011 - 13:58

Ria & Louis:

Goed te lezen dat jullie je vermaken in Texas. Inderdaad, het is en blijft een bijzondere staat. Je moet wel geweld plannen lijkt me, want de afstanden zijn groot, de bedrijvigheid dun, de temperatuur hoog naar Nederlandse maatstaven. En nog steeds: "zero flat tires". Goed te lezen dat de ene verrassing de andere opvolgt. Ook Amerikanen en/of Texanen blijven speciaal.Goede reis verder, veel fietsplezier en "zero flat tires" hopen wij.

• 04 April 2011 - 21:33

Annelies En Hans:

Waanzinnig, zo ver als jullie al zijn en geen een lekke band. De wegen zien er hier en daar wel erg recht uit. Is er dan nog wat anders te zien dan het voorwiel? Lachen, al jullie verhalen.
    Liefs Annelise en Hans.

• 05 April 2011 - 08:24

Sandra:

"pray for rain" mmmm hopelijk hebben jullie dat niet voor Alkmaar, gedaan :) Na een paar "zomerse dagen" valt er nu toch wat aardig regen en is het weer heerlijk frisjes buiten. Maar knap hoor, nog geen lekke band, nou hopelijk houden jullie dit de hele reis vol...

• 11 April 2011 - 08:08

Henk En Marjan:

Hai Texanen,
    We waren weer even bij jullie op het blog. Leuk die drive- in winkel! Dat hebben we hier niet hoor, het is mudje vol op de parkeerplaats voor de SuperU en alle Fransen rijden als gekke er tussen door, gevaarlijk! Maar we hebben prachtig weer en daar genieten we van.
    Liefs uit Haute Savoigne (of zoiets)