Voorbereidingen - Reisverslag uit Koedijk, Nederland van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Koedijk, Nederland van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

27 April 2015 | Nederland, Koedijk

Hallo allemaal,
Onze voorbereidingen zijn iets anders gelopen dan wij gepland hadden.
In januari ben ik met de mountainbike gevallen en zo hard op mijn hoofd terecht gekomen dat mijn helm stuk was. Gelukkig (bijna) niets bezeerd. Voordeel: ik heb nu wel een nieuwe helm. In februari: wintersport. Aan het einde van de eerste skidag ben ik zodanig gevallen dat ik met de banaan naar het dal ben gebracht en naar de EHBO ben geweest. Terug in Holland, MRI: voorste kruisband gescheurd en gekneusde botten. De orthopeet zei dat ik wel mocht fietsen.
Heel droevig was natuurlijk het overlijden van Teun zijn oudste broer op 15 april. Hij was al geruime tijd ziek, maar op het laatst ging hij erg snel achteruit.
Afgelopen woensdag is Teun met de fiets over de kop geslagen, gelukkig niets bezeerd, maar we zijn wel erg geschrokken. Afgelopen zaterdag is Teun gevallen in het peloton van de Tata toerclub. Een man voor hem viel en Teun kon de man wel ontwijken, maar is wel gevallen. Hij heeft een schaafwond en is op zijn stuitje terecht gekomen waar hij nu wel veel last heeft. De man die eerst viel heeft zijn heup gebroken.
Maar goed, Teun heeft de dozen al klaarstaan waar de fietsen in worden vervoerd. De fietsen zijn voorzien van nieuwe banden, kettingen en tandwielen etc. De tent heeft nieuwe stokken. Nog 6 nachtjes slapen en ons tweede fietsavontuur in Amerika gaat beginnen. We hebben er zin in.
Als je het leuk vindt kun je zien waar we zijn op Google Earth als je de coördinaten invult (in het vak zoeken) die wij zullen vermelden.
Het eerste hotel staat op coördinaat: N38.89682 W77.42705
En het tweede hotel in Washington: N38.81684 W77.04386

Lieve groet, Gerda en Teun ook.



  • 27 April 2015 - 22:14

    Ruud Harmsen:

    Nou lekkere voorbereiding, zeg.
    Ik hoop niet dat het voortekens zijn om jullie van deze reis te weerhouden.
    Als ik jullie niet meer spreek, hele goede vlucht en behouden landing.
    Vanaf daar ga ik jullie zeker weer volgen.
    Heel veel plezier.
    Kus Ruud

  • 27 April 2015 - 22:20

    Nicole:

    Goed nieuws: statistisch gezien overkomt jullie de komende tien jaar niets meer;-)
    Ik ga jullie volgen de komende maanden.

    Grote groet, liefs, Nicole

  • 28 April 2015 - 17:12

    Dirk Griekspoor :

    Idd lekker begin
    Ik hoop dat het straks beter gaat en geen valpartijen meer.
    Veel plezier we gaan jullie volgen.

    Groetjes van ons

  • 28 April 2015 - 21:04

    Cilia En Jan:

    Bijzondere eerste maanden van het jaar voor jullie! Goed te horen dat de zin om de reis te maken er nog steeds goed in zit! Met plezier gaan we jullie weer volgen. Goeie reis over een paar dagen en een goeie start van de reis!

  • 29 April 2015 - 13:54

    Nadja:

    Jeetje, zo is het wel genoeg.....nou effe kappen met dat stunten he!!!
    Een hele goede en hele mooie reis gewenst, maar dat zal vast wel lukken!!!
    Doe voorzichtig en we lezen wel hoe het met jullie gaat, leuk!!!

    Veel liefs Stefan Nadja Naomi en Jesse XXXX

  • 04 Mei 2015 - 01:13

    Donny (kleinzoon):

    Hoi

    Oma
    P
    A


    Veel plezier met de reis....
    En de dvd's doen het allemaal .... Super blij mee ...
    Meer dan blij zelfs,ik heb alles gekeken vandaag en echt heerlijk genoten.

    Ik heb mezelf ook even aangemeld op deze site...

    Xxx Donny

  • 06 Mei 2015 - 09:12

    Henk En Marjan:

    Jemig, wat een brokkenpiloten zijn, nee, wàren jullie! Voorlopig is er genoeg gestuiterd dus kunnen jullie de rest van het jaar op de fiets blijven zitten.
    Gecondoleerd met het overlijden van Teun's broer....wat verdrietig....maar wel 'fijn' dat jullie nog thuis waren..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerda en Teun

We gaan weer fietsen in Amerika. Vind je het leuk om ons te volgen? Geef dan je Emailadres op. Krijg je vanzelf bericht wanneer we een nieuw reisverslag hebben geplaats.

Actief sinds 10 Maart 2009
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 75412

Voorgaande reizen:

03 Mei 2015 - 15 Augustus 2015

Trans America Bicycle Trail 2015

29 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Plugjes naar Amerika 2011

17 Mei 2010 - 30 Mei 2010

Naar Alpe d Huez op de tandem 2010

12 Augustus 2009 - 14 Oktober 2009

Koedijk - Marroko - Faro 2009

Landen bezocht: