Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Washington D.C.

Door: Gerda Plug

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Zondag ging het op Schiphol allemaal voorspoedig. Mariëlle heeft ons gebracht. We waren er om 8 uur en om 9 uur was alles geregeld met de fietsen etc. Om 11:00 uur door de douane, uitgezwaaid door Rina en Hans, Janny en Ronald waren aanwezig maar die hebben we misgelopen. Om 12:00 uur vertrokken en om 14:00 uur plaatselijke tijd kwamen we aan. Dat was 30 minuten vroeger dan gepland. Het was toen 30 graden. De fietsen op het vliegveld in elkaar gezet, onder veel belangstelling. Op de fiets naar het hotel, vlakbij het vliegveld gegaan. De volgende dag op de fiets naar het hotel dichtbij het centrum van Washington. Kleine omweg naar het Witte Huis gemaakt, we hadden nl tijd zat. Dat was ongeveer 70 km. Na 6 km kwamen we op een fietspad terecht en dat konden we volgen tot aan ons hotel. De routes die we hebben gevolgd had Teun thuis al in de GPS gezet. Als we die routes niet hadden gehad, dan zou het wel een zoektocht zijn geworden. Dinsdag was een dag van sightseeing. We hadden gisteren al gezien dat het makkelijker is op de fiets naar het centrum te gaan met al die fietspaden dan met de bus of zo. We hebben Washington op de fiets doorkruist. Het was 10 km naar het Lincoln memorial, we hebben 20 km in Washington gefietst, naar alle bezienswaardigheden, o.a. naar het Lincoln memorial, het Washington memorial, het Witte Huis, het Capitol en het graf van Kennedy. Dus, nog niet veel spannends meegemaakt. Tot nu toe kunnen we alleen maar zeggen dat de auto's hier keurig rijden, 30 meter voor de zebra stoppen, vrachtwagens die achter je blijven rijden, terwijl er ruimte zat is om in te halen etc.
Obama was wel thuis, maar op de koffie, daar kwam niets van. Morgen gaat ons echte avontuur beginnen.

Tot de volgende keer, wanneer? Dat weten wij ook nog niet.
Groet van Gerda en Teun ook.

• 06 Mei 2015 - 12:15

Hans En Rina:

Hoi plugjes

Het klinkt allemaal heel goed,jullie hebben de stad wel aardig bekeken.
    Wat leuk dat dat allemaal op de fiets te doen was .De eerste Amerikaanse
    kilomeesters zitten erop er zullen er zeker nog veel meer volgen
    We horen (lezen )wel hoe jullie avontuur verder gaat

Liefs Hans en Rina

• 06 Mei 2015 - 12:41

Jan En Cilia:

Het is zeker genieten voor jullie,en wat een uitkomst die GPS.
    Ook fijn dat alles nog op rolletjes loopt,we hopen voor jullie dat de verdere fiets tocht ook goed verloopt.
    Maaaaar dat kunnen wij wel aan jullie over laten,
    Maar als jullie onverhoopt verkeerd rijden kom dan gerust bij ons langs.de koffie staat klaar.
    Hoe gaat het met de verwondingen die jullie hadden opgelopen in Nederland?
    Heel veel plezier, en doe voorzichtig.

Jan en Cilia

• 06 Mei 2015 - 16:21

Marcel Leeuwerink:

Als je nog tijd hebt in Washington dan moet je naar het Smithsonian institute, vooral de vliegentuigen en raketten afdeling zijn gaaf.

Goede reis verder.

• 06 Mei 2015 - 21:39

René En Sonja:

Hoi Plugjes, fijn dat jullie een goede heenreis hebben gehad en alles volgens planning verloopt. We blijven jullie volgen. Veel plezier en geniet ervan.
    Lieve groetjes Sonja en René

• 06 Mei 2015 - 21:55

Marielle:

Wat een geweldige foto mam!! Net als in de film maar dan in het echt! Mooi begin van jullie avontuur. Doe voorzichtig en hoop gauw weer op een nieuw bericht, ik hou jullie in de gaten en gedachten, hvj!!

• 06 Mei 2015 - 23:07

J+R :

Hoi G+T,jammer,dat we jullie gemist hebben. We waren op doorreis naar Elly en Jan. Hoe gaat het echt met het fietsen,hebben jullie nog last van jullie lichamelijke ongemakken. Hopen van niet en dat dit verder goed zal gaan.We zijn benieuwd naar het vervolg van jullie reis. Pas goed op jullie zelf! J+R.