Avontuur? Bizarre overnachting - Reisverslag uit Crozet, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu Avontuur? Bizarre overnachting - Reisverslag uit Crozet, Verenigde Staten van Gerda en Teun Plug - WaarBenJij.nu

Avontuur? Bizarre overnachting

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda en Teun

10 Mei 2015 | Verenigde Staten, Crozet

1e fietsdag: een stuk over de grote weg en daarna de route weer opgepikt. Alleen Nederland is vlak, het lijkt hier op de Ardennen. En het fietsen met bagage in de heuvels is erg wennen en aan de temperatuur moeten we ook wennen, 30 graden. Opeens zagen we een Aldi. We hebben daar natuurlijk meteen boodschappen gedaan voor het diner en een reservemaaltijd meegenomen. Laatste stuk naar de camping weer over de grote weg.
Camping Aquia Pines: coordinaten: N38.47180 W077.39981

2e fietsdag: Eerste stuk weer over de grote weg en daarna volgen we de route. Er stond een bord dat de weg was afgesloten, maar niet voor lokaal verkeer. Blijkt een brug afgesloten met betonblokken. We hebben de tassen van de fietsen gehaald en de fietsen over de betonblokken getild, zo ook aan de andere kant van de brug en de tassen weer opgeladen. Onderweg begon Teun zijn achterwiel te kraken, waarschijnlijk de kogellager die stuk is. Waar gaan we slapen vannacht? Linksaf is een camping 30 km van de route, of we fietsen door en gaan vrij kamperen, maar dan moeten we water hebben. Hier bij een bijgebouw van de kerk stond een man te telefoneren, deze man bleek de pastoor van de kerk te zijn. We mochten in het bijgebouw water halen. En op de vraag of hij ook een plaats wist om onze tent op te zetten zei hij: behind the graves. Laatst hadden andere fietsers dat ook gedaan. We kregen zijn tel.nummer, voor calamiteiten.En zo hebben we de nacht doorgebracht op de begraafplaats. Teun heeft zijn wiel nagekeken en het is inderdaad het kogellager. In Charlotteville zijn diverse fietsenwinkels, dus morgen een lange fietsdag, want Charlotteville is 140 km verderop.
Coordinaten: N37.85309 W077.53059

3e fietsdag. Lekker geslapen. Vroeg op pad. Mooie route, prachtige huizen, mensen die roepen: Happy trail. Het laatst stuk is pittig maar om 6 uur zijn we in Charlotteville. We gaan 2 nachten in een hotel, gelijk rustdag houden en dan heeft Teun tijd voor het repareren van zijn wiel. Wat blijkt: Charlotteville is een universiteitsstad, en deze vrijdag is het graduationday. Alle hotels vol, alle B&B vol. Dan gaan we maar weer vrij kamperen. Bij het laatste hotel water getankt. Door het zoeken is het al 8 uur. We eten een lekker gevuld stokbroodje en gaan op weg. Ondertussen wordt het donker. Bij een school zijn jongens aan het baskerballen en aan deze jongens gevraagd of wij onze tent hier mogen opzetten. Hij ging het vragen en kwam terug met een vrouw, die het weer aan de beheerder van het complex moest vragen. Robin, de beheerder zei dat we wel achter het gebouw van de Christian Aid mochten staan. We bedankten hem en ik zei eerst de tent en dan koffie. Robin nodigde ons uit binnen koffie te komen drinken. Eerst de tent. Teun had net het grondzeil liggen, toen Robin kwam en zei: I can offer you a room. Teun twijfelde maar ik niet. Christian aid is een huis waar mensen van de kerk logeren als ze een uitwisseling hebben. We hoefden er ook niets voor te betalen, je mag een donatie geven zei Robin. Een heel eenvoudige kamer, maar we waren er zo blij mee, en we konden douchen. Koffie gedronken met Robin terwijl hij op Internet fietsenzaken voor ons heeft opgezocht met de adressen.
Christian Aid. Coordinaten: N38.05175 W078.55381

Vanmorgen: na het ontbijt stond Robin klaar met zijn autosleutels in de hand: I bring you to the bikeshop. Zijn vrouw was er niet en hij had toch niets te doen. Eerst naar de supermarkt, waar Robin de weg wist, ik was dus zo klaar. Toen naar de fietsenwinkel, de eerste bestond niet meer, door naar de volgende. In het kort: geen onderdelen, enige optie nieuw wiel, maar daar zitten niet genoeg spaken in. Wiel uit elkaar, in elkaar met veel vet, moet wel even houden zo. Robin had in de tussentijd 3 fietsenmakers gebeld, maar ook geen spareparts. Terug naar Christian Aid. Als Robin ons niet had geholpen hadden we hier de hele dag over gedaan. Nu gingen we om 11 uur op weg naar een camping Misty Mountains in Greenwood, 17 km verderop, waar we nu van onze rustdag genieten. N38.03830 W078.73963
Ons avontuur is begonnen!!!!!
Groetjes Gerda en Teun ook

PS: Crozet ligt vlakbij Greenwood

• 10 Mei 2015 - 03:11

Donny:

Lieve

Oma
    P
    A

Nou ik hoor het al het avontuur is al begonnen...
    Ik heb Skype geïnstalleerd en we moeten maar snel ff wat afspreken.
    Ik hoop inderdaad dat die lager het gaat reden en dat jullie snel een fietswinkel vinden waar ze dat wel hebben....
    Nou ik zie jullie volgende verslag wel (ik hoop snel want ik vind het wel erg leuk om te lezen)

Groetjes,,

Je kleinzoon

• 10 Mei 2015 - 08:21

Dirk Griekspoor:

Hi Gerda & Teun
    Idd het avontuur is begonnen maar daar zijn jullie ook voor gekomen. Wel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Het begint goed met de mankementen.( valt mij een beetje tegen dat je niet aan lagertjes hebt gedacht Teun,,,) hoop wel dat je wat spaken mee hebt.
    Maar het is leuk om te lezen dat er toch nog behulpzame mensen zijn, anders was het die dag heel anders gelopen. Maar goed dat is avontuur,
    Ik wens jullie nog veel avontuur,sterkte en plezier.

Gr Dirk

• 10 Mei 2015 - 15:28

Annelise Linssen En Hans Mulock Houwer:

Ha, geweldige ondernemers.
    Wat een happenings allemaal. Dat de zenuwen jullie niet regelmatig door de keel gieren! En wat een verhalen. Leuk zo'n aardige man en wat fijn dat er nog immer van zulke mensen bestaan. Daar moet je het toch altijd weer van hebben. We volgen jullie op de voet.

• 10 Mei 2015 - 21:52

Anneke En Ed:

Jeetje jongens, dat is toch een avontuur. Slapen op een begraafplaats en wat een aardige mensen dat ze jullie zo helpen. Fantastisch. Hoop dat de rest van de reis wat minder heftig is.
    Teun hoe is het met je stuitje? Gaat het goed? Wij gaan morgen weg maar niet zo ver.Nog veel fietsplezier!
    Groetjes Anneke en Ed

• 10 Mei 2015 - 21:53

Sip:

Beste Gerda en Teun,
    Wij herkennen jullie avontuur.
    Wij vinden het prachtig.
    In Amerika zul je altijd hulp krijgen. De Amerikanen zijn geweldig.
    Groetjes Jos en Sip

• 11 Mei 2015 - 10:15

Marielle:

Lieve paps en mams, jeetje wat een verhaal en dat al helemaal in het begin van de reis. Wel fijn inderdaad om te lezen dat jullie wel hulp krijgen! Had je nou net geen lagertjes mee, pap? Hopelijk kun je snel vervanging vinden. De coordinaten zijn ook erg leuk, ik heb dan wel een beeld van waar jullie zitten. Jammer dat ik laatst niet kon skypen, hoop gauw op een nieuwe kans, dikke kus en knuffel van jullie dochter!!!

• 13 Mei 2015 - 20:01

Cilia En Jan:

Maar een paar dagen op pad maar al heel wat meegemaakt! Wat leuk en fijn dat jullie zo geholpen worden maar ook goed dar jullie hulp vragen ;-)

Zien alweer uit naar het vervolg: in ieder geval vervelen jullie je niet, ha, ha!

Groetjes van Jan en mij